lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Bijna vergeten

Een reactie plaatsen

Zondagmiddag, 23 september, onderweg naar ik-weet-niet-meer-waarheen, overliepen Lief en ik luidop onze afspraken en plannen voor de komende maanden. The Police, Interpol, teambuildingactiviteiten op het werk, het passeerde allemaal de revue. En toen bedachten we dat we ook nog naar het optreden van Wir sind Helden gingen, in de AB.

Doodserieus vroeg Lief wanneer dat laatste optreden ook weer was, waarop ik doodgemoedereerd antwoordde: “24 september,” waarna ik een langgerekte “s-h-*-t” liet horen toen ik besefte dat dat al de dag erop was.

We waren het bijna vergeten. Bijna. Niet helemaal dus.

Gelukkig maar! Waren we het vergeten, hadden we niet geweten wat we hadden gemist en hadden we het wellicht alleen maar héél erg jammer gevonden. Nu ik echter weet wat ik weet en we er gisteravond ook effectief bij waren, ben ik doodcontent!

Het was fantastisch! Het was een waar kippenveloptreden. Nu eens uitbundig, dan weer ingetogen, om te eindigen met een pianoversie van het liedje waar ik een hele avond op gewacht had: Ein Elefant für dich. En toen dacht ik aan haar en hield ik het niet meer droog.

Het was veruit het beste, intiemste en overweldigendste concert dat ik tot nu toe heb meegemaakt. En die oververmoeidheidssymptomen (zere keel, hoofdpijn, algemene loom- en moeheid) neem ik er voor een keertje heel graag bij!

Geef een reactie

