lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

(wijvenweek) mijn wijflijf

Een reactie plaatsen

Nu ik hier zo toch maar lig te liggen, kan ik net zo goed aan het grote wijvenblogweekinhaalmanoeuvre beginnen.

Mijn Wijflijf dus…

Toen ik 21 was, 49 kg woog en 169,5 cm groot was (ja, die halve cm telt), bonenstaak, pannenlat en anorexiapatiënt naar mijn hoofd gesmeten kreeg, wenste ik van harte dat de pakken chocolade en andere brol die ik dagelijks naar binnen speelde, ooit hun werk zouden doen en ik wat ronder zou worden. Niet dat ik niet tevreden was over mijn lichaam. Ik was het alleen beu om te horen dat je mijn ribben zag, wou eigenlijk ook wel eens borsten en wou vooral dat andere vrouwen niet meer zo nijdig naar mij keken.

Toen ik 24 was en me steeds minder per fiets verplaatste (lang leve het rijbewijs, not), begonnen de kilo’s erbij te komen. Eerst ongemerkt, ongestoord en eigenlijk wel een beetje welgekomen (ik kreeg zowaar complimenten dat ik er minder uitgemergeld uitzag). Daarna even ongemerkt, maar minder welgekomen, tot het zo’n paar maand geleden allemaal een beetje een hoogtepunt bereikte en de maat – letterlijk dan – meer dan vol was. Ik wilde toch liever wat minder billen en borsten.

Nu ik bijna 28 ben, durf ik mijn gewicht al lang niet meer te vertellen, but I’m working on it. Het is wel duidelijk dat een wijflijf van een 28-jarige meer werk vraagt dan dat van een 20-jarige. Ondertussen is mijn eerste doelstelling (-5 kg) bijna bereikt. De volgende doelstelling zal, denk ik, iets moeilijker worden aangezien ik momenteel niet erg mobiel ben en sporten voorlopig helemaal uit den boze is, maar ik geef niet op. Volgende zomer ga ik weer zonder gêne in bikini paraderen. Ha!

En neen hoor, het is niet allemaal kommer en kwel. Ik ben heus niet helemaal ontevreden over dat wijflijf van me. Volgens Lief heb ik een platte buik, een gespierde, slanke rug, sprekende ogen, kleine oren, volle lippen, en kleine snoezige voetjes en mijn fantastisch Lief is nog steeds stapelgek op mij, met of zonder extra kilo’s!

Geef een reactie

