lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

(wijvenweek) De mannen

Een reactie plaatsen

Vanaf het ogenblik dat ik oog kregen voor “de mannen”, had ik een zwak voor grote mannen met donker haar en donkere ogen. Mijn ex’en (niet dat dat er zo’n sliert zijn, maar soit) beantwoordden grotendeels aan dat profiel. Verder was de opvallendste overeenkomst tussen die ex’en dat ik bij niet een van hen de rust en het geluk vond waar ik zo op hoopte en dat het hoofdzakelijk egoïsten waren die mentale spelletjes speelden en mijn zelfvertrouwen wisten te ondermijnen. Jaja, ik wist ze er eigenlijk wel uit te pikken, zo achteraf gezien.

Maar toen kwam Lief. Dé liefde van mijn leven. Lief voldoet niet aan bovenstaande beschrijving. Lief is blond en heeft helderblauwe ogen waar ik na bijna twee jaar nog altijd in dreig te verzinken. Lief is niet veel groter dan ik. Nooit tevoren, vond ik een man zo sexy en geen enkele andere man kan aan hem tippen.

Lief ziet mij doodgraag en het is wederzijds. Lief is allesbehalve een egoïst en kan het niet verdragen dat een ander mij onrecht aandoet. Hij weet mij te troosten en mijn zelfvertrouwen op te krikken. Hij gelooft meer in mij dan ik in mezelf. Bij Lief vind ik rust, al kan hij mij ook wel opjagen als ik het allemaal een beetje te gemakkelijk opneem. Lief vult mij aan, zoals ik hem aanvul.

En behalve dat alles is hij ook nog eens een uitstekend verpleger die mij met veel liefde en tederheid helpt eten, wassen en troost als het er niet zo goed uitziet.

Meer moet dat niet zijn!

Geef een reactie

