lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Het Geluk

7 reacties

Ooit vertelde een wijze man het volgende verhaal:

Toen de goden de wereld gemaakt hadden, met de planten, de dieren en de mensen erin, zaten ze samen aan de feestdis.

Eén god zei: “We zijn nog iets vergeten, we moeten het Geluk nog ergens planten.” Hij stelde voor om het op een hoge berg of in een diepe zee te verstoppen, zodat de mensheid er veel zou voor moeten doen.

Een andere god stelde voor om het geluk in materiële zaken, zoals goud en huizen, te steken. Of gewoon: altijd aan de andere kant van de heuvel.

Toen stond de oudste god op en zei: “Laten we het geluk in de mensen zelf steken. Daar gaan ze het vast nooit zoeken.”

Bron: Flair

7 thoughts on “Het Geluk

  1. Amai, ik word plots overspoeld door een gigantisch verantwoordelijkheidsgevoel…

    Moet ik er dan toch zelf iets van maken?😉

  2. hey,

    je hebt er iets moois van gemaakt hier op worldpress! ik denk er ook al een tijdje aan om te verkassen, maar het komt er precies niet van… :s

    mooie tekst trouwens, stemt tot nadenken hé…

    ik wens je een fijn weekend, geniet ervan met volle teugen!

  3. oei, ik denk er dus ook aan om misschien te verhuizen en heb zelfs al een blogje gemaakt bij wordpress, nu zie ik dat ik dezelfde lay out heb als jij, woepsie:) wat een feed reader is daar heb k geen flauw idee van, maar bedankt voor de felicitaties🙂 en tis een mooi verhaaltje hierboven maar zo is het maar net!

  4. ha, ik moet u niet eens gaan zoeken, je komt gewoon vanzelf. 🙂
    En voelt dit nu beter bij wp?

  5. @ Elke:

    Yes, it does! ’t Voelt véél stabieler en gebruiksvriendelijker.
    🙂

  6. Merci voor je commentaar! Ben er nu al heel wat wijzer door geworden😉

    Hoe kwam je eigenlijk op mijn blog terecht?

    Groetjes,
    Celine

  7. Leve de wijsheid van de Flair😉

Geef een reactie

