lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Hamsterwangen

Een reactie plaatsen

U weet het of u weet het niet (maar dan weet u het bij deze wel), maar een van mijn goede voornemens voor 2008 was dat ik 10 kilo zou afvallen. Ik begon dus eind december vol goede moed en hield flink vol. Halverwege merkte ik al duidelijk het verschil: ik voelde mij stukken fitter en had hopen energie. Maar toen…

Toen begaf mijn rug het en werden er tonnen roet en chemische brol in mijn dieetplannen gegooid. Brol waar ik tot ieders verbazing heel heftig op reageerde. De kilo’s die ik zonder veel erg kwijtspeelde, waren er door de medicatie in no time weer bij. Ik kreeg er bovendien wat extra kilo’s en een paar hamsterwangen bij.

Aanvankelijk vond ik mijn dikke wangetjes grappig. Ik heb van nature namelijk een smal gezicht. Met mijn hamsterwangetjes leek een vreemde mij aan te staren als ik in de spiegel keek. Iedereen garandeerde mij echter dat ik die bolle wangetjes rap weer kwijt zou zijn. En ik geloofde hen.

Ze zijn er echter nog altijd, net als de kilo’s (zo’n acht in ’t totaal) die ik sinds het begin van mijn rugverhaal weer ben bijgekomen. Kilo’s die ik er -ondanks dat ik verder weight watch- met geen stokken vanaf krijg. Ik zie mensen naar mij kijken en denken dat ik weer serieus vervet ben. Mijn ma en broer zeggen wat anderen denken. De dokter zegt dat het wellicht nog een hele tijd zal duren voor de medicatie uit mijn lijf is en ik mijn gewicht weer onder controle zal krijgen…

En dat, beste mensen, is inderdaad een bijkomstigheid en het zou mij veel meer waard zijn als mijn rug niet meer ambetant zou doen, maar niettemin vind ik dat niet leutig…

Geef een reactie

