lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Spanning

9 reacties

Het was winter en door een deadline had ik weinig tijd voor een leven naast werk, huishouden en Mijn Project (niet te verwarren met Het Project waar ik geen deel van uitmaak). Het wintervet stapelde zich dus enigszins op, maar ik besloot dit een halt toe te roepen en tijd te maken om weer te sporten. Ik schreef me dus in in de lokale sportclub.

De dag van de eerste les haastte ik me van het werk naar huis, haalde mijn sportkleren bij wijze van spreken vanonder het stof, besloot me gauw wat op te frissen en vooral het vachtje op mijn benen te verwijderen (hey, ’t was toen echt barre winter en da’s warm, lol).

Ik draaide de kraan open in de badkamer. Of liever: ik wilde de kraan in de badkamer opendraaien, toen ik elektrische stroom door mijn lichaam voelde en mijn hand in een reflex wegtrok. Ik dacht dat ik ’t gedroomd had, dus probeerde ik ’t nog eens om dan Lief naar boven te roepen (tieren): er zat elektriciteit op de kraan. En dus ook op ’t water. En op de andere kraan. Lang leve een oud huurhuis met oude elektriciteit.

Lief en Schoonvader gingen op zoek, legden een en ander bloot en waren onthutst toen ze het geklooi van de eigenaars vaststelden. Onder het motto van “het mag allemaal niets kosten” hadden ze zelf geprutst en gebrield. Zelfs ik die, behalve ooit ’n bureaulamp te hebben gefabriceerd in de lessen Technologische Opvoeding, niets van elektriciteit af weet, zag duidelijk dat dit niet erg koosjer was.

Ik ging die avond bij de Schoonouders douchen en Lief en Schoonvader, die wél weten waar ze mee bezig zijn, werkten tot ’n gat in de nacht om ’t probleem op te lossen (’t hele net uitgemeten dat heel vreemd in elkaar zat en nieuwe draden en aarding getrokken).

Ik zal echter nooit vergeten dat Schoonvader zei dat het maar goed was dat ik ’t zo ontdekt had en niet ’s morgens, als ik -zoals iedere morgen- onder de douche stapte.

Ik had toen namelijk de krant kunnen halen…

9 thoughts on “Spanning

  1. Dus toch nog een(groot) geluk bij een ongeluk.

  2. Ai, precies serieus geluk gehad!

  3. Scenario voor een thriller:-)

  4. Oef…da’s een geluk bij een ongeluk inderdaad hè!
    Btw…zit nog steeds te grinniken om je comms bij mij over die 16-jarige heupbroekdraagster bij de Aldi…hihihihiii!! Je kunt wat meemaken hè!🙂

  5. Je hebt duidelijk een heel lief engelbewaardertje!!

  6. Serieus? Brrr, daar mag je niet te veel bij stil staan. Er zijn toch stomme mensen op de wereld! Veiligheid is hét allerbelangrijkste, toch?

  7. En dan maken ze wetgevingen waarbij je de elektriciteit moet laten testen als je een huis verkoopt. Blijkbaar zouden ze het beter ook doen als je een huis verhuurt. Wat een prutsers! Schandalig!

  8. @ Elke:

    Amai, dat wist ik niet! Dan gaan ze er hier ’n stevige kluif aan hebben (al is de badkamer nu dus wel zo veilig als kan).

    Ik denk er wel nog vaak aan terug als ik in bad wil. En Lief herhaalt nog vaak dat ik er had kunnen aan zijn.

Geef een reactie

