lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Denis Nowé (2)

Een reactie plaatsen

’n Paar weken geleden zouden we naar een optreden van Denis Nowé gaan. Ik kon echter niet mee. Lief bracht toen een troostcadeau mee: Mooie Meisjes duren niet lang, de gedichtenbundel waar Denis Nowé tijdens zijn show uit voorleest. Op die manier kon ik toch iets van het optreden meepikken.

Voor Ann

Als je ooit dood zult gaan
stuur ik je asse naar de maan.
En vraag ik aan de astronaut
dat hij daarmee in honderdvoud,
zo groot als hij maar kan
je naam zal schrijven: “Ann”.

Zodat telkens weer bij volle maan
de hele wereld het ziet staan,
van St. Petersburg tot Tielt,
hoeveel ik van je hield.

Denis Nowé, Mooie Meisjes duren niet lang

Geef een reactie

