lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Warhoofd

4 reacties

Of ik het zag zitten om de garagepoort open te doen als ze ’t hout voor het plafond kwamen leveren, vroeg de verbouwende buurvrouw een paar weken geleden. Natuurlijk zag ik dat zitten. Zo maakte ik mezelf zowaar nog eens nuttig. Al wat ik overigens moest doen, was op de afstandsbediening van hun automatische poort duwen. Twee keer. Een keer voor open en uiteraard nog een keer voor toe.

De hele dag was ik op mijn ongemak. Ik stond zelfs speciaal vroeger op en douchte meteen (daar waar ik anders durf te treuzelen en een halve dag in pyjama rondtsjaffel). Ik durfde nauwelijks naar het toilet, want ik zag het al gebeuren dat ze vroeger zouden komen. Stel je voor dat ik niet op tijd aan de deur geraakte!

Het liep echter allemaal goed. Of toch net niet allemaal. Ik spotte de leverancier op tijd, stapte naar buiten… en sloeg de voordeur achter me dicht om onmiddellijk mijn fout in te zien. Met de afstandsbediening van de buren geraak ik thuis natuurlijk niet binnen. Gelukkig was de achterdeur niet op slot en is ons tuinpoortje maar een meter hoog. Enig klauterwerk is mij niet vreemd, zij het niet echt aangeraden. Nu, buiten zitten wachten tot Lief eraan kwam, was ook geen optie.

Dit maar om te zeggen dat ik tegenwoordig een chaoot eerste klas ben en het hoogtijd is dat ik weer aan de slag kan. Ik ben dan precies niet zo’n warhoofd als nu. Denk ik. Of gebeurt er dan gewoon meer op ’n dag waardoor mijn stoten niet zo hard opvallen?

4 thoughts on “Warhoofd

  1. Herkenbaar… Deze morgen werd ik wakker en kreeg ik plots een beeld voor ogen, ik realiseerde mij pas dan dat ik één cruciale fout gemaakt heb bij het versturen van een kaartje naar mijn moeder vanuit de Provençe; ik had namelijk mijn straat ingevuld en haar gemeente…en al die jaren voordien was ik gewoon te lui geweest om een kaartje te sturen, ik stuur nooit kaartjes maw, ik denk niet dat ze mij zal geloven als ik dit vertel maar het is dus echt wel zo gegaan en ik had er nog voor de zekerheid maar 2 postzegels opgekleefd zodat het zeker zou toekomen…verstrooid zijn is erg.😡

  2. Ik heb dat ook meer en meer. Misschien heeft het iets met de luchtkwaliteit te maken🙂

  3. Ik heb mezelf ook al buiten gesloten. Dus je bent zeker niet het enige warhoofd op de wereldbol.

  4. heb mij ook al een paar keer buitengesloten (op mijn sokken dan nog wel :s) om daarna aan de buurvrouw te moeten gaan vragen of ik over haar draad mag klimmen🙂

Geef een reactie

