lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Vastendagje

Een reactie plaatsen

Tijdens de sapvastenkuur heb ik vijf dagen geen vast voedsel gegeten. Ik leefde op 750 ml groentensap, water en thee. Ik kon mijn hongergevoel toen goed meester.

En ergens kan ik dat hongergevoel nog steeds beter de baas dan voor de sapvastenkuur, maar toch is het alweer anders. Alsof mijn lijf tijdens de kuur wist dat het geen enkele zin had om te protesteren, want dat er toch niets zou komen. Alsof het weet dat het nu bij luid protest wél iets zal krijgen. It’s all in the mind, nietwaar?

Hoe luid mijn maag morgen echter ook zal protesteren, ze zal niets krijgen. Alleen veel water en thee. Met andere woorden: morgen ga ik een dagje vasten!

Geef een reactie

