lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Backpack

1 reactie

Inhoud (achterflap):backpack

Als Tansy’s vriend het op het laatste moment laat afweten, vertrekt zij alleen richting Verre Oosten. Daar aangekomen voelt ze zich tamelijk bedonderd: in tegenstelling tot wat de glossy’s haar hebben voorgespiegeld, is Saigon een smerige en luidruchtige stad. Tansy laat zich echter niet zo gemakkelijk uit het veld slaan en vervolgt haar reis door Vietnam, Laos, Thailand en China, terwijl ze het thuisfront via e-mails op de hoogte houdt van haar ervaringen als rugzaktoerist. Dan hoort ze dat er een moordenaar door Azië trekt die het voorzien heeft op blonde meisjes die opvallend veel op haar lijken…

Auteur (bron):

Emily Barr schreef artikelen en reisverhalen voor onder meer The Observer voordat zij in 2001 debuteerde met de bestseller Backpack. Sindsdien schreef zij Bagage (2002) en Cuba Libre (2003). Zij woont met haar man en twee kinderen in Sussex.

Mijn mening:

Over de eerste veertig pagina’s heb ik een week gedaan. Ik heb er me echt moeten door sleuren. Daarna ging het iets vlotter, maar dit is dus een van de weinige boeken waar ik zo’n vijftig keer in ben begonnen en dat ik niet heb uitgelezen. Zelfs de autist in mij – die vind dat je een boek niet mag wegleggen, want dat er toch iemand iets moet in hebben gezien en dat je misschien een mooi einde mist – kreeg me niet overtuigd.

Openingszin(nen):

Voor zover ik kan nagaan, heb ik mezelf op de dag dat we mijn moeder hebben begraven, vergiftigd met alcohol en drugs om wakker te worden in een ziekenhuis. Ik troost me maar met de wetenschap dat dat geheel volgens haar wens was.

One thought on “Backpack

  1. Pingback: Backpack (Emily Barr) | lentebloem

Geef een reactie

