lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Warhoofd

10 reacties

Ziekteverlof is niet goed voor de hersenen. Of zou ik al dement aan het worden zijn? Ik ben tenslotte erfelijk belast. Wat de reden ook moge wezen, feit is dat ik er bijzonder verstrooid bij loop.

Op de een of andere mysterieuze manier ben ik erin geslaagd 40 minuten lang NIET op te merken dat ik de stoomkoker zonder water had aangezet. Ik stond ernaast, zo goed als met mijn neus erop, het vlees te bakken en de groenten te snijden, maar het viel mij absoluut niet op dat er geen stoom uit de koker kwam en dat het deksel van de koker niet aandampte. Pas toen ik Lief al aan tafel had geroepen en de aardappelen wilde serveren, bemerkte ik dat de patatten nog rauw waren.

Nog eens een dik half uur later konden we dan eindelijk aan tafel, maar bleek de kipfilet -door het lange wachten en lichtjes heropwarmen- compleet uitgedroogd.

It was one of these days!

😎

10 thoughts on “Warhoofd

  1. 😀
    Begon het plastiek nog niet te roken?
    (en is 40min niet heel lang voor het stomen van aardappelen? Zelf zet ik die op 20min en is het resultaat heel bevredigend hoor)

  2. @ Marc:
    Twintig minuten volstaan helaas niet, neen. Dat experiment heb ik ook al op mijn geweten. Wij zijn wel nogal patattenfretters (lees: ’t mandje ligt altijd nogal goed vol).

  3. Als het een troost kan zijn: ik zou zoiets ook kunnen voor hebben.

  4. Niks om je zorgen over te maken. Je kunt er maar beter eens goed om lachen!

  5. Voortdurend pijn hebben, bijgevolg slecht slapen, en verdovende medicatie… meer is er echt niet nodig om mist in je hoofd te hebben. Ik kan er helaas van meespreken. Een boek lezen lukt mij allang niet meer.

  6. Gobelien?? De roots zijn duidelijk …. (In de rest van Vlaanderen noemt die Gobelijn)
    En experimenteel bepaald met mijn stomer: 30 minuten als je de blokjes klein snijdt, anders is het idd dichter bij de 40.

  7. @ Donder: Ook hier heet die professor Gobelijn. Ik heb er zelf Gobelien van gemaakt omdat ik dat leuker klinken vond aangezien ik van ’t vrouwelijke geslacht ben.

  8. dat was dan duidelijk te diep voor mij … zou het toch waar zijn wat ze zeggen ove rmij?

  9. Pingback: 506 - Weerstand « Flitsen en Flarden

  10. Pingback: Weerstand | lentebloem

Geef een reactie

