lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Anna was hier

Een reactie plaatsen

Inhoud (achterflap):anna-was-hier

Als je dit leest, is het misschien al te laat. Heel eerlijk, ik denk niet dat dit nog goed komt. Mocht het toch gebeuren, dan raak ik geen gebak meer aan. Dat zweer ik op ’t hoofd van oma.

Anna is een nijlpaard. Een kalf. Een zeekoe. Maar geen zielenpoot. En ze is ook niet op haar mondje gevallen. Ze bijt van zich af als Maud en haar bende haar lastigvallen. Wanneer Maud dubbel zo hard terugslaat, begint Anna aan een zwarte doos. Die zal haar verhaal voorgoed bewaren. Want je weet maar nooit…

Auteur (bron):

Gerda De Preter (°1958) studeerde Germaanse filologie en is lerares Nederlands en Engels. Ze schrijft gedichten voor volwassenen en debuteerde in 1999 als kinderboekenschrijfster met De schommel, een verhaal over kindermishandeling. In 2001 verscheen Een koffertje voor opa, in 2005 Spookpijn. Gerda’s stijl is vaak poëtisch.

Mijn mening:

Zoals altijd met kinder- en jeugdboeken raakte ik veel meer door het verhaal opgeslorpt dan door eender welk boek voor volwassenen ooit. Het boek kon verschillende kanten op, maar eindigt zoals het hoort. Mooi!

Openingszin:

Als je dit leest, is het misschien al te laat. Heel eerlijk, ik denk niet dat dit nog goed komt. Mocht het toch gebeuren, dan raak ik geen gebak meer aan. Dat zweer ik op ’t hoofd van oma.

Geef een reactie

