lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Chicklit

10 reacties

Mijn afkeer voor chicklitboeken heeft flink wat protest ontlokt in mijn vriendinnenkring. Ik kreeg er flink van langs, van alle kanten: chicklit zou blijkbaar wél goed zijn. Het zou gewoon aan de boeken liggen die ik tot nu toe in handen kreeg.

Ook hier kwamen behoorlijk wat reacties, meer dan ik op het bericht hieronder had verwacht. Aangezien jullie onmogelijk allemaal ongelijk kunnen hebben en alleen idioten nooit van gedacht veranderen, geef ik het genre nog een kans.

Dus… leg ik het lot van het chicklitgenre in jullie handen. Laat maar komen, die boekentips!

10 thoughts on “Chicklit

  1. Dan ben ik waarschijnlijk een echt ‘kneusje’ als ik zeg dat ik niet eens weet wat ik bij het genre moet voorstellen.

  2. @ Coudie: Tsss, en dat voor zo’n boekenwurm!😀 Het zou typische vrouwenlectuur moeten zijn. Vraag het eens aan je Elfi!

  3. Persoonlijk ben ik zelf heel erg tegen chicklit.

    Maar De Morgen publiceerde een tijd geleden een chicklit lijst, ze bevat volgende boeken:

    Sex and the City – Candace Bushnell
    Louter Lust – Lydia Rood
    In haar schoenen – Jennifer Weiner
    Drie mannen en een vrouw – Maïra Papathanassopoulou
    Het achtste wonder – Janet Evanovich
    PS: Ik hou van je – Cecelia Ahern
    Chloë – Freya North
    Zoals ze is – Marian Keyes
    The Dirty Girls Social Club – Alisa Valdez-Rodriquez
    De Nanny – Melissa Nathan

    En nu aan jou.
    🙂

  4. ik lees al jaaaaaaaaaaaaren niks anders meer!
    Tips : hier mijn lijst favo auteurs (ik lees wel meestal de engelse versies) Jane Green, Marian Keyes, Louise Bagshawe, Sophie Kinsella, Carmen Reid, Carole Matthews, C. Ahern en nog vele anderen !!!

  5. Zeker die van Evanovich lezen! Die waren bij mij in een keer uit.🙂

  6. Ik ben ook niet echt een kenner van het genre maar Fantastica van Merel Roze wist ik nog wel te smaken.

  7. Ik ben meer een thriller en detective lezer… Bij zo’n chicklit boeken kan ik het niet helpen om na elke zin te denken: ‘jaaaa, ’t zal wel dat het zo in ’t echte leven gaat!’. Niet dat die detectives altijd even waarheidsgetrouw zijn maar kom, daarin kan ik mij meer inleven🙂

  8. goh da’s net het leuke aan dit genre : ff lekker wegdromen en verstand bijna op 0!

Geef een reactie

