lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Handdoeken

Een reactie plaatsen

Ik weet niet hoeveel keer ik ze al in mijn handen zou hebben gehad, noch hoeveel keer gewassen en geplooid.

Dat het vroeger de hare waren, wist ik natuurlijk wel, maar vreemd genoeg was het mij nooit eerder opgevallen en trof het me als een mokerslag: de handdoeken zijn genaamtekend. Net als mijn muts, jas en wanten indertijd, in de kleuterklas. Haar eigen naam en wie ze ooit was geweest, was ze zelf al lang vergeten, laat staan dat ze haar handdoeken zou hebben herkend…

Vier jaar na datum, vier jaar nadat ze het aardse voor het eeuwige verruilde, wentel ik, haar enige kleindochter, me nog iedere ochtend in oma’s zachte handdoeken…

Geef een reactie

