lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Het boek is (zoals gewoonlijk) beter dan de film!

Een reactie plaatsen

Ooit had ik iets tegen hypes. Dat iets een hype werd, was voor mij reden genoeg om er met een boogje rond te lopen. Ik ben geen kuddebeest (of toch niet altijd🙂 ).

Alleen idioten veranderen nooit van mening, nietwaar: je kunt geen gefundeerde mening over iets hebben als je niet weet waarover je spreekt. Dus kocht ik ooit The Da Vinci Code (de hype en het geld absoluut niet waard), De Eenzaamheid van de Priemgetallen (niet slecht, maar zeker niet “het beste boek van het jaar”). En zo werd ik ooit nieuwsgierig naar de Harry Potter-hype (ik denk dat het vierde boek toen net was gepubliceerd).

Harry Potter wist mij wél te bekoren en zelfs in die mate dat ik de eerste vier boeken binnen de drie dagen buiten in de zon op ’t terras bij mijn ouders uitlas.  Ja, dat kon toen nog en daar had ik toen, studente zijnde, nog de tijd voor. Ik was zelfs trouw op post telkens er een nieuwe film verscheen.

De eerste drie films vond ik leuk. De vierde ging ik uit gewoonte bekijken en de voorlopig laatste (zesde) film vond ik eeuwig duren. Helaas, driewerf helaas, zoals (bijna) altijd blijkt het boek weer eens stukken beter dan de film.

Geef een reactie

