lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Pijn

Een reactie plaatsen

Pijn is iets raars. Ieder mens reageert er anders op en er is geen goed of fout, al doe je jezelf en je omgeving in sommige omstandigheden flink tekort, vind ik. Er zijn mijn inziens verschillende opties:

  1. je kunt als een vies kanon rondlopen en iedereen in je omgeving, of ze ’t nu goed of slecht met je menen, afsnauwen;
  2. je kunt in een hoekje kruipen en zielig jezelf zitten beklagen;
  3. je kunt aan iedereen die het horen wil en vooral aan hen die ’t eigenlijk niet horen willen en die ’t ook geen fluit interesseert, je verhaal in ’t lang en in ’t breed doen en beklemtonen hoe erg het wel niet met je is gesteld;
  4. je kunt de dingen nog wat extra opblazen met woorden als “finaal” en aanverwanten;
  5. je kunt slechtgezind zijn;
  6. je kunt blijven lachen en beseffen dat je je door al die andere opties ook geen sikkepit beter voelt (quite the opposite);

Soms ga ik voor optie vijf: ik kan verschrikkelijk lastig zijn als ik op beperkingen en/of grenzen bots, als ik iets wil maar gewoon niet kan, hoe hard ik mijn tanden ook op elkaar zet en hoe hard ik ook probeer. Vooral als ik ’s nachts niet kan slapen van de pijn, knabbelt dat aan mijn gemoed en kan ik al eens wat minder verdragen en wat meer reageren. Ik ben niet het vieze kanon van optie een, maar ik ben dan ook niet direct het zonnetje in huis. Ik ben dan stil en Lief weet dat en laat mij op zulke dagen gewoon met rust.

Meestal echter ga ik voor optie zes. Niets zo fijn als situatiehumor en jezelf uitlachen, zelfs als de situatie er niet zo rooskleurig uitziet. Ha ja, aangezien ik zo krom als een sikkel sta en nauwelijks kan staan/liggen/zitten, moet ik opletten wat ik doe hé. Ook al omdat ik dan, als ik Lief plaag, niet even rap weg ben als anders.🙂

En neen, eigenlijk is het momenteel niet zo grappig, maar van blèten krijg je hoofdpijn en een kromme sikkel met dikke, rode blètogen, dát zou pas geen zicht zijn, nietwaar?!

Geef een reactie

