lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Ziek

Een reactie plaatsen

Dat ik niet veel ziek en afwezig was, zei mijn chef mij. En ik beaamde dat en loofde mijn weerstand.

Zondagavond zat er echter iets in mijn keel dat ik niet weggeslikt kreeg, maandag zat het er nog, kreeg ik er nog ’n hoop symptomen bij en verknoeide het mijn dagje verlof. Dinsdag kleurden mijn wangen vanaf ’s middags knalrood en had ik het afwisselend vre-se-lijk warm, dan weer vre-se-lijk koud. En woensdag moest ik dan toch capituleren en toegeven dat ik écht ziek was.

Ik had duidelijk te veel gestoeft en kreeg nu ineens de volle laag. Ik raakte vlot aan 39° koorts en wist op slag weer hoe mottig ’n mens daarvan kan zijn.

Soit, ondertussen weer zondag, ’n week na het begin, en na een halve week slapen en suffen, begin ik mij eindelijk weer mens te voelen. Net op tijd dus om de nieuwe werkweek aan te vatten… alleen… nu zit er iets in Liefs keel dat hij niet weggeslikt krijgt…

Geef een reactie

