lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Sapvasten, jaargang 3

Een reactie plaatsen

Nu de dagen langer worden en de meteorologische lente is begonnen, is ’t tijd om aan de lenteschoonmaak te beginnen. Sommige mensen kruipen dan op zolder en beginnen die uit te mesten. Ik hou het bij een lichamelijke zuivering. Ik ga weer sapvasten, voor het derde jaar op ’n rij ondertussen.

De komende week wordt dan ook een voorbereidingsweek: geen vlees, geen koffie, geen alcohol, geen suikertoestanden, geen kaas en kleinere porties op het bord om de maag alvast wat te doen krimpen tegen dat het echte werk begint.

Ik kijk in ieder geval al uit naar de positieve effecten van het sapvasten. Minder vind ik ’t uitzicht op de fles zuurkoolsap. Ik was vorig jaar niet van plan die leeg te drinken (ik herinnerde mij de smaak nog net te levendig van jaargang 1), maar met aanmoediging van Lief -die toen trouwens ook sapvastte en de inhoud van de fles zuurkoolsap rechtstreeks in de riolering liet verdwijnen 🙂 – heb ik ze toch maar leeggedronken. Ook nu twijfel ik weer: de kuur lijkt niet volledig zonder het zuurkoolsap, maar ’t is dat dat “sapje” zo vreselijk slecht is hé!

Soit, ik heb nog ’n kleine week om daarover de knoop door te hakken. Eerst maar eens aan de voorbereiding beginnen.

Geef een reactie

