lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

(sapvasten) Jaargang 3, dag 2

Een reactie plaatsen

En ondertussen zijn we weer een dag verder.

Vandaag stond een fles gemengd groentesap op het menu, op basis van wortel, rode biet, selder, citroensap en acerolakersenpuree. Dat sapje ging al véél beter binnen dan het zuurkoolsap van gisteren.

Ik voel me steeds beter, steeds helderder en vind het sapvasten steeds minder een opgave. Een opkomend hongergevoel is gemakkelijk te stillen met een glas water en/of groentesap. Ik ben daarentegen nog nooit zo vaak met eten bezig geweest: in mijn hoofd ben ik al menu’s aan het samenstellen en vraag ik mij stiekem al een beetje af wat ik als eerste ga eten (een appel waarschijnlijk🙂 ). Ik heb dus geen honger, maar vooral veel goesting om ergens mijn tanden in te zetten.

Lichamelijke klachten heb ik niet, al raak ik niet echt opgewarmd en blijf ik rilachtig. Ik ben dan ook heel blij dat het nu toevallig aangenaam weer is en de winterse buien zich hier niet hebben laten zien. Ik let er deze keer overigens ook op dat ik genoeg lichaamsbeweging heb. Zo deden we gisteren een stevige wandeling met de honden en kroop ik vandaag een half uurtje op mijn hometrainer. Bij dat laatste heb ik na afloop wel gevoeld dat ik minder calorieën binnenhad: mijn benen waren achteraf wat bibberachtig. Dat gevoel ging echter vrij snel over.

Wat ik op zo’n sapvastendag dan effectief naar binnen speel? De fles groentesap uiteraard (700 ml). Daarnaast neem ik de Spirulina-tabletten die in het pakket zaten, een bron van vitamines, mineralen en chlorofyl. Dat laatste ondersteunt de reinigende werking. En dan is er natuurlijk water, véél water. Op zich mag je ook thee drinken en in het pakket zat een klein zakje groentebouillon waarvan je per dag een kopje mag drinken, maar zelf had ik daar tot nu toe nog geen behoefte aan. Vorig jaar heb ik dat trouwens ook niet gebruikt.

Et voilà, morgen alweer dag 3 en dan staat er weer iets anders op ’t menu.

Geef een reactie

