lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Orgaandonor

Een reactie plaatsen

Bij deze kunnen we puntje 34 van de lijst schrappen: ik ben ondertussen geregistreerd als orgaandonor. Mocht mij wat overkomen, dan mogen ze alles wat een ander ook maar enigszins kan gebruiken, uit me halen. ’t Is niet dat ik er dan nog iets mee ben en een ander kan er maar een nieuw leven mee beginnen!

Ik zeg trouwens al mijn hele leven dat ik orgaandonor wil zijn, wanneer iets gebeurt waardoor die optie er is. Mijn naaste omgeving wéét dat ook. Alleen hebben sommige mensen in die naaste omgeving daar weinig begrip voor en denk ik dat ze het er op het moment zelf emotioneel zodanig moeilijk mee zouden hebben, dat er sowieso een njet zou volgen op de vraag.

Vandaar dat ik dat dus maar eventjes op papier heb laten zetten.

P.S.: Wie zich ook als orgaandonor wil laten registreren, kan dat door gewoon even langs het stad- of gemeentehuis te passeren en dat daar te verklaren. Het personeel daar is er blijkbaar wel niet erg mee opgezet, aangezien op mijn vraag om geregistreerd te worden, een zucht en de vraag of “ze daar weer reclame voor hadden gemaakt misschien” volgde. Niets van aantrekken, zou ik zo zeggen. Gewoon negeren!

Geef een reactie

