lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Dromen

4 reacties

Ze zeggen dat een zwangere vrouw veel en erg kleurrijk droomt. Als dat een maatstaf zou zijn, zou ik moeten concluderen dat het hier van de eerste keer prijs is en dat ik ondertussen zwanger ben (wat technisch gezien door mijn lange cyclus eigenlijk nog niet eens mogelijk is, maar soit). Sinds enkele dagen droom ik namelijk de vreemdste dingen.

Zo moest ik vannacht babypinguïns eten geven via een infuus (!), maar daarvoor moesten ze eerst slapen. Ik mocht er maar aan beginnen als ze grijs-wit, een beetje doorzichtig zelfs, werden, want dat betekende dat ze in een diepe slaap waren verzonken. Verder droomde ik dat ik in de keuken stond en dat er water door het plafond naar beneden sijpelde: iemand had de kraan in de badkamer boven laten openstaan en nu was het hele huis een zwembad. En ik maar dweilen. Ik kreeg het water echter absoluut niet weg, want hoe meer ik dweilde, hoe meer water erbij kwam (hoewel de kraan dus ondertussen toe was). Klein detail: onze badkamer bevindt zich helemaal niet boven de keuken. Naar de ochtend toe droomde ik dat er boven kinderen lagen te slapen en dat iemand hen op school pilletjes had gegeven die ze stiekem moesten nemen bij het avondeten. Dat bleken dan slaappilletjes te zijn, met de bedoeling de kinderen (geen idee welke en wiens kinderen dat trouwens waren – ik was echter wel in paniek) te ontvoeren. En toen ik, weer in de keuken, geluid boven hoorde, bleek ik ineens weer in het ouderlijke huis te wonen en ging ik daar op zoek naar de ontvoerder.

Dat was allemaal vannacht. De dromen van de vorige nachten ben ik ondertussen vergeten. Ik heb er absoluut geen idee van waar ik het allemaal haal en blijf halen. Ik zou echter graag nog eens een nachtje doorslapen (ik word namelijk ook superveel wakker) en iets minder vies dromen!

Helaas is dit niet zo’n betrouwbare zwangerschapstest. Ik zal dus nog maar even geduld hebben…

4 thoughts on “Dromen

  1. Allé, rap een test gaan halen dan!

    • Dat zei de wederhelft ook al, maar volgens mij is het nog te vroeg om te testen. Het is nog anderhalve week voor ik normaal gezien ongesteld moet worden. Of zijn er ook tests die vroeger werken?🙂

  2. bij mij klopt dat allesinds van zwanger zijn en rare dromen hebben. Alsook: van in het begin veel meer (ook snachts) moeten plassen, een bord niet meer opkunnen (eerste weken) en mijn geur die sterk toenam…Succes!!! Maar lijkt mij allesinds nog beetje vroeg om te testen (die dingen zijn vrij duur en negatief nooit leuk, beter iets langer wachten dus!)

  3. Allez spannend seg!
    Ik slaap erg slecht sinds ik zwanger ben, maar als ik toch eens in dromenland verzeil zijn mijn dromen nogal aan de vreemde kant.

Geef een reactie

