lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Dieet

7 reacties

Doe ik jarenlang alle moeite van de wereld (ahum) om wat kilo’s kwijt te spelen, lukt me dat maar moeizaam en merkt vooral geen kat op dat ik na al mijn moeite (ahum again) toch wel de volle twee kilo kwijt ben geraakt. Ben ik 8 weken zwanger, complimenteert mijn collega mij met de afgevallen kilo’s en wil ze weten welk dieet ik volg. Euhm, geen? En ik wil nu eigenlijk helemaal niet afvallen? 🙂

En wat zegt een mens daar dan op zonder zijn geheim te verklappen hé? Ik heb dan maar -geheel naar waarheid trouwens- geantwoord dat ik niet meer snoep, kleinere hoeveelheden, gezonder en wat vaker iets eet waardoor ik geen hongergevoel krijg.

Dat zoet mij ziek maakt, dat normale porties mij ziek maken en dat ik mezelf telkens weer moet dwingen om te eten (absoluut geen hongergevoel, maar van ’n lege maag moet ik overgeven), heb ik er niet bij verteld. Dat ik gelukkig ben als alles binnenblijft en bij pech naar beneden naar de gastentoiletten spurt ( properder en minder pottenkijkers), ook niet. Dat stukje van het verhaal zal ik haar over een week of vier eens verklappen. 😉

Ik ben dus niet op dieet, voor alle duidelijkheid. ’t Gaat gewoon helemaal vanzelf.

7 thoughts on “Dieet

  1. Zoveel last van misselijkheid? Meiske toch, ik leef met je mee.
    Ik zat op het werk tegen de misselijkheid heelder dagen Parovita’s te eten. Om toch maar geen lege maag te hebben en om het nog enigszins gezond te houden.
    Allez, nog efkes doorbijten en dan komt de energieboost!

  2. LOOOLL. Super grappig toch eigenlijk???

    En ja, i know the feeling! Ben nu eindelijk al twee weken kotsvrij, maar wel nog altijd misselijk en kokhalsen…Maar kom…alles al beter dan echt overgeven hé. Dat ik al in de helft ben, negeer ik maar even, want mag er niet aan denken dat het echt zo gaat zijn tot het einde :-s

    Ben al benieuwd hoe de collega zal reageren als je de waarheid zal zeggen. Wel straf dat jij dat zo lang kan verzwijgen? Bij mij wisten de collega’s het elke keer vrij snel hoor….Ik ben zo mottig dat ik het écht niet kan verstoppen.

    • Da’s zo treffend, hoe niets aan de aandacht van mijn collega’s ontsnapt hé. 🙂

      Tot nu toe is er niets uitgesproken, al vermoed ik dat zij en een andere collega iets vermoeden. Ik denk alleen dat ik ’t niet zoveel langer meer ga kunnen duiken, nu de misselijkheid steeds erger wordt.

      Nog 3,5 weken en ik mag het rondbazuinen.

  3. Vreselijk hé dat misselijk zijn.
    Ik zit nu aan week 25 en moet soms nog overgeven als ik niet oplet.
    Bij mij had de meesten uit mijn omgeving het echt onmiddellijk door. Ik kan zoiets eigenlijk ook niet goed verzwijgen.

  4. Leuk hé, dat je eens niet op dieet mag gaan! Dat je ongecompliceerd dik mag zijn!

  5. Pingback: 43. Vieze goesten « lentebloem

Geef een reactie

