lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Nekplooimeting

Een reactie plaatsen

12wEn dan bereikten we de kaap van de 12 weken en mochten we bij de gynaecoloog langs voor de nekplooimeting. En net als bij de vorige twee bezoekjes aan de gynaecoloog was ik ook deze keer weer wreed nerveus: er moest maar eens iets mis zijn! Ik voel tenslotte nog altijd niets behalve de kriebelingen waar ik het hier al eens over had. En ik had bij mijn spaghetti per ongeluk kaas van niet-gepasteuriseerde melk gegeten. Bovendien had ik de afgelopen twee à drie dagen precies ook iets minder moeten overgeven. Op zich niet erg en alleen maar toe te juichen, maar stel je voor dat dat alleen maar is omdat er iets mis is… En die nekplooi dan. Wat als die niet goed zou zijn? Of hoe ik erin slaag mezelf keer voor keer op te naaien!🙄

En voor niets eigenlijk, want bij de gynaecoloog bleek alles in orde. Ons ukkepukje meet van kruin tot stuitje 6,04 cm en doet het daarmee prima. De nekplooi zag er prima uit en de gynaecoloog verwachtte niet dat er afwijkingen uit het bloedonderzoek zou blijken. Toen we nog eens naar ’t hartje luisterden, strekte ons ukje zich trouwens helemaal over wat meteen voor ’t nodige geknal zorgde in de praktijk. Actief is hij dus wel, maar als ik ’t goed hoor en lees, zal het nog even duren voor ik daar zelf iets van zal merken.

In ieder geval: hij zag er voor ons gewoonweg perfect uit, onze baby. Een heuse baby eigenlijk al, met bijna alles erop en eraan.

Geef een reactie

