lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Soldenhel

5 reacties

Ik had nieuwe schoenen nodig, dus besloot ik mij vanmorgen in de soldenhel te wagen. Er is hier niet zover vandaan een schoenwinkel met een gigantisch aanbod. Nadeel: alles staat op elkaar gepropt wegens kleine dorpswinkel. Voordeel: ik vermoedde dat ’t daar nog redelijk kalm ging zijn wegens kleine dorpswinkel.

Boy, was I wrong. Het viel effectief nog mee van ’t volk, maar aangezien alles op elkaar staat gepropt, leek het alsof de winkel stampvol stond. Ik heb echter mijn best gedaan. In plaats van mij om te draaien en direct naar buiten te vluchten toen ik de chaos zag, heb ik effectief de toer van de winkel gedaan.

Vruchteloos, dat wel. Botten kunnen niet meer, wegens dat ik mijn dikke stampers (water, weet je wel) daar niet meer in krijg geperst. Hakken wil ik niet, wegens dat ik dat anders eigenlijk ook niet draag en daar nu ook niet mee wil beginnen. En geen bottinen naar mijn goesting, of ’t waren van die oubollige dingen.

Ondertussen ben ik wel twintig keer met de buik blijven hangen, aan mensen en dingen. Ik weet dus duidelijk nog niet goed waar ik met mijn bolletje uitkom en blijkbaar kan je dat technisch gezien niet meer intrekken, terwijl ik er iedere keer van overtuigd was dat ik wel nog ergens tussen kon.

Soit, (voorlopig) geen nieuwe schoenen dus.

5 thoughts on “Soldenhel

  1. En dat is dan ook meteen de reden dat ik vandaag lekker binnen blijf en de solden voorlopig nog laat voor wat ze zijn. Ik kan me voorstellen dat het als zwangere vrouw nog minder een pretje moet zijn om je nu in een winkelstraat te begeven.

  2. Geen idee waar je bent gaan shoppen, maar bij ons in de stille Kempen was ’t heel rustig. Zelfs paskotten vrij enzo! Komt dat tegen!

    • ’t Was gewoon hier een dorpje verder hoor. In een echte winkelbuurt ga je mij nu ook niet vinden. But then again, daar ga je mij sowieso al heel zelden vinden, want ik haat shoppen en doe het alleen in uiterste nood (lees: als ik echt niet anders kan en mijn gading niet online vind).

  3. Ik ga nooit naar de solden, zeker niet de eerste dagen (daarna soms wel, er schiet altijd nog wel iets over, hoor). Ik word al zenuwachtig als ik aan al dat volk denk.

  4. Wij gaan altijd winkelen in Nederland, daar zijn het bijna het hele jaar door solden.
    De H&M’s daar hebben superkoddige kleren voor jullie kleine bun!
    Of het nu een manneke of een meiske is, cool zal da babyke zijn, zeg ik u! (als ik je kan overtuigen om naar Ndl te gaan, that is!)🙂

Geef een reactie

