lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Salopette

5 reacties

Op 12 mei 2010 blogde Sara over de salopette die Pia van haar oma kreeg. Ik vond het broekpakje meteen prachtig en wou me daar zelf ook eens aan wagen. Ik had daarbij het toen nog ongeboren kindje van een vriendin in gedachten, want hoewel we toen zelf al concrete babyplannen hadden, had ik toen niet kunnen of durven vermoeden en dromen dat er zich exact een jaar na die post een ukje bij ons zou aandienen. Ik kan ondertussen dus net zo goed een pakje voor onze mini ineen knutselen.

En zie, ondertussen beschik ik over het patroon (nog eens bedankt, Sara!), de breinaalden (ha ja, met haaknaalden kun je nu eenmaal niet breien) en de wol en kan ik dus aan de slag. Ik dacht trouwens altijd dat ik niet meer kon breien. Ik was er vroeger (as in: op de lagere school) weliswaar goed in, maar het moet ondertussen toch wel een 18 jaar geleden zijn dat ik nog breinaalden in mijn handen heb gehad, of ’t moet die ene naald in de keukenlade bij mijn ouders geweest zijn die diende om in de cake te prikken om te zien of er nog deeg bleef plakken. Dat telt dus niet echt.

Ik twijfelde gisteravond dus aan de haalbaarheid van mijn plan, maar dat bleek dus niet nodig: het leek alsof ik nooit gestopt was met breien. De handeling om steken op te zetten bleek nog in mijn hand te zitten (zou breien zoals fietsen zijn?) en in een wip had ik het proeflapje klaar.

Bij deze ben ik dus helemaal klaar voor het รฉchte werk!

5 thoughts on “Salopette

  1. Hmm. Ga ik eens proberen haken. Vandaag een kleedje afgewerkt voor Sien, ge gaat nogal kijken hoor๐Ÿ™‚

  2. Zo tof dat je er aan begonnen bent! Het resultaat laten zien, he!๐Ÿ˜‰ Ik ben helaas een absolute breikluns… Hopelijk heb ik met naaien iets meer succes.

  3. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

  4. Pingback: 45. ‘n Beetje verschietachtig « lentebloem

Geef een reactie

