lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Snoetje

8 reacties

Mijn gyn is nogal rechttoe rechtaan. Ze maakt weinig complimenten rond een kwestie en ik heb gemerkt dat ik het graag zo heb. Mijn gyn heeft zelf geen 3D-echotoestel staan, omdat dat medisch gezien niets bijdraagt. Ze liet echter weten dat als we dat wilden, we daarvoor bij haar collega terecht konden.

We beslisten echter dat het niet hoefde… Zo’n 3D-echo heeft uiteraard zijn charmes, maar aangezien het geen must is en het eigenlijk niets bijdraagt, lieten we het maar passeren. We besloten dat we onze nieuwsgierigheid zouden bedwingen tot le moment suprรชme.

Sinds ik na de laatste controle een echo meekreeg, met een duidelijk babysnoetje, ben ik echter vreselijk nieuwsgierig. En toch ga ik op mijn tanden bijten: nog maar 39 dagen te gaan (i.e. als ik niet over tijd ga). ๐Ÿ™‚

8 thoughts on “Snoetje

  1. Mijn gyn had het daar nooit over gehad en plots zette hij zo’n 3D-optie aan tijdens een echo… Verschieten, ik zeg het u! Wij waren allebei wel een beetje met verstomming geslagen, het is zo ‘anders’. Toch iets speciaals. Niet dat ik u wil overtuigen ๐Ÿ˜‰

    • Zelfs als je mij kon overtuigen, zou ik ’t niet meer laten doen: naar ik hoor van ’n collega is het nu te laat. Zo’n 3D-ding zou naar verluidt na 30 weken erg vervormde beelden geven omdat de baby steeds minder plaats heeft.

      • Ja, 3D geeft geen mooi beeld meer na 30 weken. Mijn gyn deed dat ook niet zomaar, er was 1 machine beschikbaar in het ziekenhuis en als je nog geen 30 weken was kon je dat aanvragen, leerde ik toen ik 34 weken ver was. Maar ik moet zeggen dat ik het niet gemist heb nadat ik ook zo’n mooi beeld van een snoetje in 2D mocht bewonderen. Op dat scherm je baby zien drinken (dat mondje bewoog zo schattig!) was het moment dat de realiteit insloeg als een bom: dat kleine mensje daar is bijna af!

  2. Ik zweer het u
    de eerste keer dat ik zo’n 3D-ding van een vriendin zag
    dacht ik
    oh mijn god, het is een monster
    het had zo precies bulten en kweet ni wa nog allemaal op plaatsen waar het echt niet nodig was
    die vervormingen dus waar jij over spreekt maar dat was me toen niet uitgelegd
    ik heb me zorgen gemaakt
    nergens voor nodig bleek zodra ik dat kleintje zag
    maar toch
    3D, nee merci ๐Ÿ™‚

    en duidelijkheid aan echo’s ๐Ÿ™‚
    daar moet ik dan ooit zelf zwanger voor zijn denk ik wil ik dat gevoel krijgen ๐Ÿ™‚

    het begint te korten, spannend!

  3. Ah, dat klopt. Hier was het op 28w, nadien heeft hij dat ding nog wel eens aangezet maar N zag er nogal een wangedrochtje uit dan ๐Ÿ˜‰ (En de gyn altijd: dat zijn computerbeelden hรฉ, dat is vervormd :D)

  4. Nog maar 39 dagen zeg! Time flies! En lang leve de to the point gynaecologen!

  5. Wij hebben hier hetzelfde gedacht. Alhoewel, ik zag iets verontrustend op de 30weken echo. Aan mijn man’s kant van de familie is er een redelijk uitgesproken bovenlip, en 1 neef van hem heeft echt een enorme bovenlip, het ziet gewoon niet uit. En op die 30 weken echo vond ik precies dat ons Jefke dat ook had. Maar volgens mijn man kunt ge dat daar zo niet op zien… Ik hoop het toch maar, want toen had ik toch een beetje spijt dat ik geen 3d echo had laten maken. Niet dat ik er iets aan zou kunnen veranderen…

  6. Van Pia hadden we een prachtige 3D echo. Van baby2 zullen we dat niet hebben aangezien mijn huidige gyn ook niet zo een toestel heeft.

Geef een reactie

