lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Genieten

12 reacties

Geniet ervan, zeggen ze, want ze worden zo snel groot.

Dat ze rap groot worden, is helemaal waar. Onze Kleine Man is gewoon al ’n dikke maand oud. Daarnet gewogen en gemeten bij de kinderarts: 4,4 kg voor 56,5 cm. Ik vond precies al dat sommige pakjes wat aan de krappe kant werden. Hij groeit en bloeit dus vlotjes.

Echt genieten is er echter nog niet direct bij. We genieten natuurlijk wel van de kleine dingen, zoals bijvoorbeeld het feit dat hij al bewust lacht, onze Kleine Man. Of dat hij onze blik probeert te vangen. Of dat hij geluidjes begint te maken als hij naar zijn mobiel kijkt.

Het geworstel blijft echter en daarover heeft zowat iedereen zijn eigen mening. Of we al dit of dat en hier en ginder? En “geef die kleine eens aan mij”, precies alsof ik mijn kind niet kan troosten. Dat laatste mag dan wel kloppen, feit is dat zij hem ook niet stil krijgen. Al dat goedbedoelde en minder goedbedoelde commentaar zorgt echter wel dat ik steeds meer aan mezelf twijfel. Doe ik het wel goed?

Soit, ik ga nog ’n potje janken (ja, slaapgebrek en je kind zien afzien doet wat met een mens), samen met mijn zoon. En morgen weer een dag. Hopelijk een betere dan vandaag…

12 thoughts on “Genieten

  1. Oh.. Om kriebels van te krijgen dat iedereen het steeds beter weet..
    Maar uiteindelijk zijn het enkel mama en papa die zoonlief door en door beginnen te kennen en weten wat het meest comfortabele is..
    Laat ze maar zagen en zoek jullie eigen weg maar in de wereld van krampen, pijn, huilen en ook lachen🙂

    Dat proberen wij hier ook te doen🙂

    Succes!

  2. Oei, wist niet dat jullie kleintje het moeilijk had? En hoe uit zich dat dan als ik vragen mag? Verschrikkelijk hé als je kindje huilt en je kan hem niet troosten. Wij hebben hier al twee keer héél veel sjance gehad en zeer contente babies, maar kan mij voorstellen dat dat héél heavy moet zijn. Always remember dat het over gaat hé. De krampjes, reflux of wathever it is that’s bugging him….

  3. Zo herkenbaar. Tot 3 keer toe. Elke keer met 5 jaar ertussen omdat het zo zwaar was.
    Moeder en schoonmoeder die er het hunne van dachten…

    Niet aan jezelf twijfelen of dat je iets niet goed doet. Jij en Kleine Man leren van mekaar. Jullie wennen aan mekaar. Het komt goed en er hoeft niet perse iets mis te zijn waarom hij weent. Laat je vooral niet wijsmaken dat je hem te hard verwent.

    Sterkte! Voor vandaag een fijne dag gewenst!

  4. Jankt gij maar ne keer goe! Wat je voelt is helemaal normaal. De eerste drie maanden met een baby’tje heb ik altijd de moeilijkste gevonden, zeker als de oorzaak van de ongemakken nooit gevonden wordt. Dan is genieten ook gewoon heel erg moeilijk.
    Trek je niets aan van het commentaar van anderen. Knik gewoon ‘jaja’ en doe je eigen ding. Niemand kent je kindje beter dan jijzelf. Niemand voelt hem beter aan. Geloof me, jij neemt de beste beslissingen.
    Wat ook kan helpen is eens gaan zagen/uithuilen bij iemand die hetzelfde (heeft) mee(ge)maakt. Het is zo leuk om begrip te krijgen. Wat dat betreft, altijd welkom bij ons;-)
    Hou je kloek, meid! En wenen mag!

  5. Haha dat ken ik maar al te goed, kom ik zal die wel rap efkes troosten, en dat kind maar bleiten😉
    Het is efkes zoeken, de plooi kwam er bij mij in na een goeie week of 6, nog efkes dus. En die tranen bij jou, niks normaler dan een babyblues. Dikke knuffel en kop op🙂

  6. Ooh! Maar niemand kan een baby’tje zo goed troosten als de mama. Toen ik meeging babysitten op mijn babynichtje heeft ze ooit eens een zodanige huilbui gekregen dat ik zelfs moest meehuilen. Krijsen, stoppen met ademen, kronkelen, ik was volledig van de kaart. Toen haar mama na een uur terugkwam, nam ze ze gewoon vast en ze stopte met huilen. Ongelooflijk, de kracht van een mama. Laat je dus niks wijsmaken, mama always knows best!

  7. Jammer toch dat hij zo onrustig en huilerig blijft. Gecombineerd met die vreselijke oververmoeidheid kan dat soms wel hels zijn.

    Geen adviezen hier, enkel een dikke knuffel en heel veel duimen die hopen dat er snel rustigere tijden komen!

    En zoals jullie al doen: tussen het huilen door genieten van de kleine dingen die hij kan en doet!

  8. Geen makkelijke periode blijkbaar, kan verstaan dat je zelf eens meehuilt, maar jullie komen er zeker door en zoals de rest hier al gezegd heeft, 100% zeker dat niemand ter wereld een betere mama kan zijn voor kleine man dan jij. Jullie komen er wel.

  9. een baby in huis is topsport, laat je door niemand iets anders wijsmaken.
    en: jij bent de mama, ookal besef je het vaak zelf niet (of twijfel je): jij weet het echt wel het best! Volg je intuïtie, je hebt het in je!
    dikke knuffel!

  10. aha, ben niet alleen met volgoedbedoelderaad buren, familie,… En als het je kan troosten heb net 2 uur meegehuild met mijn prinses. Bleek dat ze in bad wou. Gewoon in bad😉 Niet vergeten dat het de huilweken nu zijn hé. Toeme nu doe ik zelf aan goedbedoelde raad.

  11. Iedereen wil vermoedelijk helpen, hé, maar het is frusterend voor jou natuurlijk. Dubbel frusterend omdat jullie niet vinden wat het is. Ik hoop dat het snel beter wordt en dat jullie ten volle kunnen genieten van dit wondertje dat blijkbaar groeit zoals het hoort.

    Alles komt goed, zorg vooral dat je goed uitrust zodat je het allemaal aankan. *knuffel*

  12. Gaat het al wat beter ondertussen met jullie (ventje)?

Geef een reactie

