lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Alleen idioten veranderen nooit van gedacht…

Een reactie plaatsen

Ik lees nogal wat blogs van jonge mama’s en heb zo al ontelbare bevallingsverhalen gelezen. Ik schuwde die trouwens ook niet tijdens mijn zwangerschap. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ene bevalling de andere niet was en bij eventuele horrorscenario’s ging ik er maar vanuit dat dat niet per se ons deel zou worden. Ik was vast van plan achteraf ook mijn bevallingsverhaal neer te pennen, voor mezelf, voor onze kabouter, voor wie het wou lezen.

Echter, alleen idioten veranderen nooit van gedacht, zo zeggen ze toch. Een bevallingsverhaal komt hier niet.

Het is namelijk geen mooi verhaal geworden. Laten we het erop houden dat het touch and go was, dat er ook geen kabouter had kunnen zijn. Dat er ten andere ook geen lentebloem meer had kunnen zijn.

Ik wéét het meeste ook niet meer, omdat ik bewusteloos was. Achteraf is dat misschien maar goed ook. Lief heeft die gaten niet en was, vlak na bevalling, vermoeider, meer groggy en ambetanter dan ik. Toen bij mij echter de grootste euforie van “ik heb een kind gebaard” weg was, drong het door dat het zo fout had kunnen lopen.

Ondertussen hebben we dat hier kunnen plaatsen, denk ik. We weten wel niet of er hier ooit ‘n broer/zus komt. En geen bevallingsverhaal dus, al vermoed ik dat niemand daar echt op zit te wachten.

Geef een reactie

