lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Doorgehakte knoop

Een reactie plaatsen

En toen was ‘t alweer december en was er hier lange tijd heel erg weinig beweging te zien.

Laat ons zeggen dat ‘t lange (werk)dagen zijn en dat ik halsstarrig probeer een evenwicht te vinden tussen werk en privé, maar me toch opgejaagd wild voel. ‘s Morgens als eerste het huis uit, ‘s avonds als laatste thuis na een vaak helse autorit waarin ik pogingen doe om het werk van mij af te schudden voor ik thuis over de drempel stap. Dat laatste lukt mij maar matig, waardoor ik vaak opgenaaid aan ‘t bad-fles-bedritueel begin en onze koter nogal sponsachtig mijn moodswings oppikt. Gezelligheid troef dus.

En voor wie of wat eigenlijk? De peutertuin waar ik werk – ik werk niet echt in een peutertuin, voor alle duidelijkheid, maar zo voelt het vaak – vergt veel van zijn mensen. En dan heb ik het heus niet over ‘t werk, want ik heb het graag druk en met ‘n portie gezonde stress. Neen, dan heb ik het over de omkadering. Of hoe de verkeerde mensen op de verkeerde plaatsen gemotiveerde en hardwerkende mensen compleet kunnen demotiveren. Als zowat de helft van een team ander werk aan ‘t zoeken is, als gemotiveerde mensen – zoals ikzelf was – zich dagelijks naar hun werk moeten sleuren, als je zo cynisch wordt dat je er de slappe lach van krijgt, als je je niet meer betrokken voelt bij wat je doet, dan is ‘t in mijn ogen hoogtijd om de koe bij de horens te vatten.

Dus gaf ik vandaag mijn ontslag en zag ik complete verbijstering in de ogen van mijn leidinggevende die toegaf dat ze, toen ik om een persoonlijk gesprek vroeg, hoopte dat ik gewoon wou zeggen dat ik weer zwanger was. Een hoop complimenten later – goeie werknemer, opslag, etc. – stond ik weer buiten en voelde ik mij zowat 1000 kg lichter.

Dit had ik veel eerder moeten doen!

Geef een reactie

