lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Gelukkig nieuwjaar!

Een reactie plaatsen

… blijkt de zoon bijna 8 maand oud te zijn en heb ik nog altijd niet bijster veel van zijn prille leven in verhaaltjes omgezet.

Een voornemen voor 2012 dus, zoals ik er nog wel enkele heb:

  • 7 kg afvallen. In een vorig leven slaagde ik er al eens in om op mijn eentje punten te tellen, in mijn huidig leven past dat precies niet. Net als zij heb ik ook al getwijfeld om toch maar naar de WW-bijeenkomsten te gaan, maar ook hier blijft de drempel hoog. Er moet in ieder geval iets gebeuren, want zo voel ik mij niet bijster lekker in mijn vel.
  • 26 boeken lezen. Jawel! Dat is gemiddeld een boek om de twee weken en dat moet lukken, denk ik zo. Zelfs in mijn huidig leven. Ik heb nu namelijk een Kindle. Nadat ik er eerst jaren over twijfelde, gaf Lief mij een schop onder mijn kont en zijn visa-kaart en gebood mij om er nu eindelijk eens werk van te maken. En ik ben hem eeuwig dankbaar, want nu lees ik eindelijk weer! Hijzelf beklaagt het zich al wegens dat ik nu ‘s avonds in de zetel zit te sht’en naar hem als ‘t spannend is in mijn boek.
  • Van werk veranderen. En daar ben ik alvast goed begonnen. Eigenlijk feitelijk moet een mens niet wachten tot het nieuwe jaar om goeie voornemens in realiteit om te zetten. Daarmee dat ik mijn ontslag nog in 2011 gaf. En jawel, ZONDER dat ik al uitzicht heb op een nieuwe job. Da’s durven hé! Maar… is ‘t leven niet aan de durvers? En blijft ‘n mens niet wakker van een beetje spanning in zijn leven? Bij deze ben ik dus op ‘t gemakske op zoek naar iets nieuws. Ik weet nog niet goed wat ik nu eigenlijk wil, maar ik weet wel wat ik NIET wil. En vind ik het niet voor mijn opzeg erop zit, dan zijn er altijd de interimkantoren. Misschien zou mij dat wel deugd doen, als ik er zo over nadenk. Misschien krijg ik zo al die toestanden uit Het Bedrijf uit mijn systeem.
  • Meer bloggen. Ik vertoef ondertussen dik acht jaar in de blogosfeer. Ik was erbij toen Skynet zijn blogs lanceerde (2003), maar maakte al een aantal omzwervingen. Geen idee wie nog mee is en weet wie of wat of waar, maar vroeg of laat duiken die oude bekenden weer op (en dat is leuk). Hopelijk zijn de ambetanteriken het spoor bijster.
  • Meer haken en breien. Ik doe dat zo graag hé, maar dat komt er ‘t laatste half jaar gewoon niet meer van. Dat huidig leven van mij hé, daar gaat zoveel in veranderen, gewoon doordat ik binnenkort niet meer bij Het Bedrijf werk. ‘n Dag zal maar liefst 2,5u langer zijn! Meer tijd voor de Zoon, het Lief, mezelf. Wat een vooruitzichten!
  • Meer kopen. Terwijl iedereen begint te consuminderen en besloten heeft minder te shoppen, heb ik mij het tegenovergesteld voorgenomen. Ik moet dringend shoppen. En afvallen, dat ook, maar toch maar shoppen ook. Begrijp mij niet verkeerd: ik ben helemaal fan van consuminderen en eigenlijk passen wij dat hier al ‘n hele tijd toe. Alleen, als ‘n mens niet meer in zijn kleren past, moet er geshopt worden en daar waar ik dat alsmaar uitstelde, wegens een complete bloedhekel aan vervormende spiegels en snikhete paskotjes, is ‘t nu wel een beetje noodzakelijk, wil ik er wat treffelijk uitzien om te solliciteren. Tijdelijk meer shoppen dus…
  • Ons huis wat verder opkalefateren, zover ons budget dat toelaat. Ik ga daar niet te veel over uitweiden, wegens dat er nogal wat te doen valt en ‘k vermoed dat er daar niemand vreselijk in geïnteresseerd is.
  • Meer bewegen. Al mag ik dat niet luidop zeggen wegens dat anders altijd wel weer iets zeer doet aan ruk en nek. Ik denk dat ik ‘t gewoon heel stiekem ga doen. Misschien kan ik dat lijf van mij dan wel enigszins misleiden.

En voor de rest zien we wel wat ‘t jaar ons brengt… Feit is dat ik gelukkig ben en dat ik, als we ‘t nu eens ruim zien, over een jaar ook op professioneel vlak gelukkig zou kunnen zijn. En als dat dan niet zo is hé, dan zoek ik wel weer ander werk, maar blijven hangen, daar zijn we zo niet voor.

O ja, bij deze wens ik wie hier passeert – al dan niet toevallig – van harte een gelukkig, gezond, formidastisch, evenwichtig, zen en weet-ik-veel-wat-nog-allemaal jaar toe!

Geef een reactie

