lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Een nachtelijke strijd

Een reactie plaatsen

Zoon (1,5j) had het moeilijk vorige nacht: hij schipperde tussen een gewone verkoudheid en echt ziek worden. Hij riep mij zowat om ’t half uur om versterking, waardoor het een zeer gebroken nacht werd. Tot hij om 3.17 u – ik had toen het gevoel nog geen oog te hebben dichtgedaan – opeens helemaal geen zin meer had om te slapen en dan maar in zijn bed stond te springen.

Dat dat niet pluis was, bleek toen de thermometer mij gelijk gaf: de koorts kwam helaas toch op en maakte hem te miserabel, hyper en ambetant om te slapen. Dan maar Perdolan to the rescue, waarna hij eindelijk in een diepere, rustigere slaap viel.

Uiteraard lag ikzelf daarna nog een dik uur in het donker te turen. Uiteraard vloog toen, nét toen ik in slaap aan het vallen was, een verdwaalde mug onze kamer binnen, waardoor ik weer wakker werd (die bloedzuiger hangt sindsdien overigens zéér dood te wezen aan ons plafond, ik moet die er eigenlijk nog afhalen, nu ik er zo aan denk).

Weer een uur later liep de wekker af en was alleen Zoon springlevend. Geen koorts, wel een stevige hoest en een flinke snottebel. De strijd leek en lijkt geleverd: het wordt (onder enig voorbehoud) een stevige gewone verkoudheid. 1-0 voor Zoon!

Now if you’ll excuse me: ik ga vandaag vroeg onder zeil. ’n Beetje slaap inhalen…

Geef een reactie

