lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Bureau

1 reactie

Die ochtend, tijdens de ochtendrush.

Ik spoorde Zoon (2j 1m) aan om voort te doen, want er waren nogal veel eerst-ditjes en eerst-datjes gepasseerd die ochtend, waardoor we ’n beetje aan de late kant waren. Alles was weer oeverloos fascinerend, maar die ochtend hadden we weinig tijd. Ik zei dus dat mama moest gaan werken, waarop het volgende gesprek zich ontspon:

Ik: Komaan, Kabouter, kousen en schoenen aan. We moeten bijna vertrekken. Mama moet gaan werken.
Zoon: Kabouter mee Mama’s werk.
Ik: Wil jij mee naar Mama’s werk?
Zoon: Ja.
Ik: Gekje, dat kan helemaal niet. Het is daar niet zo leuk hoor; er is daar geen speelgoed voor jou. Mama moet de hele dag aan een bureau op de computer werken.
Zoon, waarbij hij mijn hand nam en mij naar de hoek van de living trok: Hier mama, hier bureau, hier werken, Kabouter thuis blijven.

En toen had ik nog minder goesting om naar ’t werk te vertrekken, uiteraard…

One thought on “Bureau

Geef een reactie

