lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Congé!

Een reactie plaatsen

DSCF8954bJawel, gisteren nog aan het werk, vanaf vandaag voor de volle twee weken en een dag met congé.

De dag begon goed: Zoon trakteerde ons rijkelijk door tot 9u te slapen. Dat we dat hier niet vaak meemaken, moge blijken uit het feit dat we allebei stomverbaasd waren toen we wakker werden. Dat hij tussen 5.30u en 6u een half uur heeft liggen zingen, vergeten we voor ’t gemak maar even.🙂

Daarna stond er behoorlijk wat op de planning, zoals (voor mij) alle was en plas aan een razend tempo wegwerken, de kuis, de strijk en ook nog wel boodschappen, (voor Lief) de tuin, de tuin en nog eens de tuin. We hadden het allemaal uitgekiend en zouden pas vanaf morgen ’n paar versnellingen lager schakelen.

Toen deed mijn rug van krak, nam ik een spierontspanner en werd ik vanzelf zeer traag en sloom. Nog nooit zo snel in congémodus geraakt.

But who’s complaining: Lief zette mijn relaxstoel buiten, ik nestelde mij onder de parasol, en keek gedrogeerd naar Zoon die met zijn tractor in de weer was en Lief die wél aan het werk was en de tuin, de tuin en nog eens de tuin onder handen pakte. En passant deed ik ook nog een flinke dut en dat kon ik ook al op die spierontspanner steken.

Geef toe, er zijn slechtere manieren om aan je verlof te beginnen, toch?!

(Al ben ik wel ’n beetje kwaad op mijn lijf, omdat het mij nu in de steek laat en het mijn plannen serieus heeft gedwarsboomd, maar dit terzijde.)

Geef een reactie

