lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Brandalarm

2 reacties

Eergisteren. Het was warm geweest overdag en de warmte was ergens die dag ook ongemerkt ons huis binnengeslopen. Daar waar het voordien nog lekker fris was in huis, was de temperatuur die dag geklommen tot 25° C. We raakten met zijn allen daardoor moeilijk in slaap, maar somehow vielen we op een bepaald moment toch een voor een in slaap.

Tot ergens rond 4u, tot opeens het brandalarm afging. Het enige brandalarm dat hier in huis hangt, vlak voor het kamertje van Zoon.

Het valt met geen woorden te omschrijven wat er door mij heen ging toen ik wakker werd en rechtveerde van het snerpende, door merg en been gaande geluid, beseffende waar het vandaan kwam. Ik gaf Lief een por (een harde duw eigenlijk eerder), riep dat het brandalarm afhing, waarna we allebei uit bed sprongen… om vast te stellen dat het gelukkig vals alarm was (waarschijnlijk veroorzaakt door de warmte in huis). Sindsdien ligt dat ding werkloos op de livingtafel en hangt een nieuw exemplaar aan het plafond.

Terwijl mijn oren nog natuutten van het oorverdovende gepiep, bleek dat Zoon daar als bij wonder niet eens van wakker was geworden. Lief viel na het voorval ook vrij snel weer in slaap. Ik echter niet. Ik ben dan zo iemand die zichzelf gek ligt te maken met de “wat als’en”, nog vijf keer naar Zoon gaat kijken om zeker te zijn dat hij wel nog ademt en nog uren wakker ligt.

Dat dat toch maar verschietachtig is, zeg ik u.

2 thoughts on “Brandalarm

  1. Ik zou mij ook een ongeluk verschieten en de hele nacht gaan kijken in zijn kamer! Gelukkig was het vals alarm.

  2. Ik zou ook niet meer echt gerust zijn,…….en heel de nacht liggen woelen,…….

Geef een reactie

