lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Bloemen en spinnen

Een reactie plaatsen

Ik stond af te wassen, terwijl Zoon (2j 4m) met zijn blokken aan het spelen was in zijn tent in de living.

Ineens komt hij de keuken binnen en zegt: “Kijk, een bloemetje voor mama, mama!” en effectief, hij heeft een Duplo-bloem in zijn handen en wil mij die geven.

Nog voor ik mijn handen kan afdrogen, zegt hij: “Oei, keer bla(f)en*, zit ’n (s)pinnetje op” en hij blaast op het bloemetje.

De denkbeeldige spin valt van het bloemetje. Hij geeft het mij terug, met een “(S)pinnetje is eraf, mama” en “in water setten, mama?”

En ik knik en bedenk dat dat ventje zo groot aan het worden is, jong. Niet te doen!

Hele redeneringen en vertellingen en fantasie!

 

* Hij verwart de s/z in sommige woorden met de f, of spreekt de s helemaal niet uit. Blazen is hier dus blafen. Een fase, I guess.

Geef een reactie

