lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Goodreads Challenge

Een reactie plaatsen

Er was een tijd dat ik met gemak een boek van tweehonderd pagina’s in een paar uur tijd uitlas, om dan meteen aan het volgende boek te beginnen. En daarna nog een en nog een en nog een en ga zo maar door. En er is nu. De tijd dat ik drie weken over een boek van nauwelijks tweehonderd pagina’s doe en dat al een prachtprestatie vind.

Wat er is veranderd? Misschien zou het beter zijn de vraag om te draaien en te vragen wat er nog hetzelfde is gebleven.🙂

In ieder geval had ik mezelf begin 2013 voorgenomen weer meer te lezen, want ik miste het wel, om de tijd – om alles eigenlijk – uit het oog te verliezen, omdat ik te verdiept was in een boek. Het plan was om in 2013 niet minder dan 26 boeken te lezen. Het werd spannend, en ik heb eigenlijk ook een beetje “vals” moeten spelen door op het laatst heel bewust dunne boeken te lezen, maar I did it: ik las 26 boeken!

Ik heb mij voor 2014 hetzelfde voorgenomen, maar een bijkomende voorwaarde is, kwestie van het iets uitdagender te maken, dat ik deze keer enkel boeken van een normaal kaliber ga lezen en vooral meer pagina’s dan in 2013 ga lezen.

Benieuwd of dat me ook zal lukken. Ik nam alvast een voorsprong. ’n Mens moet iets doen als hij niet op zijn benen kan staan en gedwongen aan zetelliggen moet doen hé (krak, zei de rug)…

Geef een reactie

