lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Hooivork

2 reacties

hooivorkZoon (2j 9m) en ik zitten na het avondeten nog even samen in de zetel, knus onder een fleecedekentje.

Zoon heeft zijn duplotractor op zijn schoot, ik een prentenboek. Ik benoem de dingen die hij aanwijst, hij klapt in zijn handen als ik het juist heb, waarbij ik uiteraard regelmatig met opzet iets verkeerd zeg en hij dan verontwaardigd doet.

Ineens pakt hij een van de accessoires van de tractor en vraagt: “Wat is dat, mama?”

Ik antwoord: “Een hooivork.”

Daarop gooit hij de hooivork op de grond, waarop ik – verontwaardigd, want ik heb er een hekel aan als hij met zijn speelgoed gooit – vraag: “Wat doe je nu!? Je weet dat je niet met je speelgoed mag gooien.”

Waarop Zoon mij allerliefst aankijkt en verwonderd antwoordt: “’t Is toch ’n hooivork, mama?”

Tijd om hem de g en h aan te leren, me dunkt. Kwestie van te vermijden dat hij altijd en overal als “de West-Vlaming” bestempeld wordt (niet dat het een schande is om West-Vlaming te zijn, maar soit).

2 thoughts on “Hooivork

  1. Als Limburger snap ik het nog juist🙂

Geef een reactie

