lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Raketijsje

1 reactie

Vrijdagnamiddag. Ik haal Zoon (3j) af op school, fiets met hem naar huis en vertel hem op weg naar huis dat zijn badje klaar staat om buiten te spelen en dat ik raketijsjes gekocht heb.

Zoons fantasie slaat al helemaal op hol: raketijsjes! Mijn fiets schudt terwijl hij achter mij met veel beweging nadoet hoe een raket de lucht in schiet.

Een half uur later is Zoon ingesmeerd, heeft hij zijn nieuwe zwembroek aan en plonst hij in zijn zwembadje. Ik haal de ijsjes uit en Zoon begint enthousiast te smikkelen. Terwijl ik mijn ijsje aan het opeten ben, vraag ik mij af hoe lang het gaat duren voor de vraag komt. Hij verbaast me, want het duurt lang en even denk ik zelfs dat de vraag niet zal komen.

Tot een half ijsje later: “Mama, wil je ’t opwarmen alsjeblieft?”

Mijn zoon en ijsjes (en bij uitbreiding: koude melk). Volgens mij wordt dat nooit wat.

One thought on “Raketijsje

  1. Haha, zalig! En vooral dat je hem zo goed kent dat je weet dat hij dat gaat vragen🙂.

Geef een reactie

