lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

3 reacties

Het was géén goed idee om vlak voor het slapen gaan de website te checken van het bedrijf waarbij ik onlangs solliciteerde, maar waarvan ik nog geen feedback ontving en daar te moeten vaststellen dat de vacature ondertussen van de site werd gehaald. Dan kan ik namelijk niet anders dan besluiten dat de vacature ondertussen werd ingevuld, maar dat ze niet de beleefdheid hadden om dat even kort te laten weten.

Dan kruip ik teleurgesteld in mijn bed. Niet alleen omdat ik de job niet heb – I’m a big girl -, wel omdat ik van dit bedrijf méér had verwacht.

Edit: Uiteindelijk kreeg ik op 08/08 toch een mailtje om mij te laten weten dat ze mijn kandidatuur goed ontvangen hadden en enige uitleg over waarom ik niet weerhouden was. Hun timing was niet je dat, maar de uitleg werd wel geapprecieerd.

3 thoughts on “

  1. Frustrerend he. Ik snap dat soort bedrijven niet, die niet een simpel, standaard mailtje kunnen sturen naar hun kandidaten. Dat moet zelfs niet persoonlijk; gewoon “sorry, je was er niet bij” is al genoeg. Mijn vriend is momenteel aan het solliciteren en zit zo dikwijls weken te wachten op… niks. Echt niet fijn.
    Maar niet opgeven hè!

    • Heel frustrerend, maar ik moet ondertussen wel nuanceren: ik kreeg op 08/08 alsnog een mailtje, mét uitleg zelfs, waarom ik niet was weerhouden. Ik kon mij daar helemaal in vinden.

      Het geruststellende is dat ik wel een job heb. Ik kan mij voorstellen dat het gebrek aan feedback enorm aan je vreet als je werkloos bent. Een vriendin zocht ooit een dik jaar naar een job nadat ze bij een collectieve ontslagronde haar job was kwijtgeraakt en dat was écht niet goed voor haar zelfbeeld.

      Ik hoop dat je vriend heel snel iets vindt! Ik duim alvast!

Geef een reactie

