lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Opvang

Een reactie plaatsen

We haasten en spoeden ons (lees: vooral Lief, want mijn werkuren zijn helaas zo flexibel niet) om alles geregeld te krijgen. Lief begint wat later, stopt wat vroeger (en neemt op die manier eindelijk eens wat van de vele overuren op die hij heeft staan). Opa is regelmatig van corvee, oma wordt ingeschakeld, om ervoor te zorgen dat onze kleine man niet naar de opvang moet voor en na school, want hij is toch steeds zo moe bij die laatste belrinkel van de schooldag. Mind you, het ziet er daar wel leuk uit, in de opvang. Ze hebben zelfs een ballenbad!

Zegt hij vorige week doodleuk: “Mama, ik wil ook naar de opvang. Jullie moeten dat op mijn briefje zetten dat de juf weet dat ik naar de opvang mag, anders mag ik daar niet naartoe.”

En toen lieten we weer een beetje meer los en ging Zoon sinds deze week naar de opvang. Niet elke dag, want dan zouden oma en opa te hard moeten afkicken. Twee dagen per week, for starters. Dat geeft vooral Lief wat meer ademruimte.

Het is dat ballenbad die ’t hem gedaan heeft. Dat, en die grote glijbaan (waar hij de eerste dag al een schaafwond aan overhield, maar dat zijn details).

Geef een reactie

