lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Stiekem (is dat eigenlijk geen zalig woord?!)

Een reactie plaatsen

Ik ben niet zo’n herfstig persoon en mij hoor je dus niet klagen, nu het volop nazomert. Neen, ik geniet. Wij genieten.

We spelen buiten, fietsen, doen buitenkarweitjes. Er wordt gesnoeid, er wordt gras afgereden, er worden auto’s gewassen. Zoon, supervlijtig, hielp daarbij en ik zweer u, het  linkerachterlicht van mijn auto heeft nog nooit zo hard geblonken! Dat Zoon daarbij ook heel erg pleutig de sproeiende tuinslang in de lucht stak waardoor Lief – die nietsvermoedend met zijn rug naar Zoon stond – een regendouche kreeg en ik het wel móest uitproesten, hoewel dat uitproesten pedagogisch niet geheel verantwoord was wegens een natte gsm, natte stofzuiger en een natte keuken (want de achterdeur stond open), maar dat snoetje hé… Genieten, van de heel gewone dingen des levens.

Toch worden de dagen stiekem al aanzienlijk korter en soms wordt het onheilspellend donker, zoals vanavond, toen we aan tafel zaten, kort voor de hemelsluizen helemaal open gingen. De verwarming kan ’s morgens alweer eens aan en ’s avonds is het fleecedekentje al geen overbodige luxe meer. Het zomerdekbed werd ondertussen trouwens ook vervangen, want de nachten zijn toch al wat frisser.

Terwijl ik dit hier vanonder mijn fleecedekentje typ, met de laptop op schoot en op de achtergrond het concert van Editors dat ze in mei OP12 toonden, bedenk ik stiekem – hoewel geen herfstig type – dat dit ook wel zijn charmes heeft. En ook dat ik eigenlijk wel een gelukzak ben en dat het zonde is dat ik dat soms keihard vergeet als ik mij te hard op de verkeerde dingen focus.

Dat ook…

Geef een reactie

