lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Kinderpraat

Een reactie plaatsen

Zoon: “Mama, ik wil niet met mijn speelgoed spelen. Ik wil buiten spelen.”
Ik: “Liefje, het regent. Straks misschien, als ’t stopt met regenen. Je speelt nu beter binnen.”
Zoon: “Regen is niet erg, mama, ik pak mijn paraplu en botjes wel.”
En zo geschiedde…

*****

Zoon, terwijl hij op het potje zit en Einstürzende Neubauten op de achtergrond speelt: “Mama, doe die muziek eens uit. Ik kan niet nadenken.”

*****

We aten puree, wortels en kaasburgers.
Zoon, terwijl hij de gesmolten kaas van zijn bord peutert met zijn vork: “Mama, dat slijm is lekker hé?”

*****

Zoon: “Mama, hoe heet dat kindje?”
Ik: “Ik weet het niet. Ik ga eens op de lijst moeten kijken, ik weet dat niet vanbuiten.”
Zoon: “Buiten? Neen, binnen blijven hé mama.”

Geef een reactie

