lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Laat het zoemen met bloemen

Een reactie plaatsen

Sinds de nieuwe gsm van de nieuwe werkgever ben ik niet meer zo’n Facebook-adept. Ik heb niet het gevoel erg veel te missen en ik word ook niet per se gemist. Er zijn ook andere manieren om te communiceren, nietwaar?

However, Facebook is not all bad. Ik ontdek af en toe pareltjes, zoals die heerlijke elektrische fiets die te winnen was. Ik won niet, maar de fiets staat ondertussen op mijn wishlist. Ja, ik ben jong. Ja, ik kan heus nog zelf trappen, maar naar mijn werk is net een tikje te ver voor dat onwillige lijf van mij en zo’n elektrische fiets lijkt mij dan ideaal om op een gezond actieve manier naar het werk te gaan. Daar wou ik het echter eigenlijk niet over hebben.

Onlangs zag ik op datzelfde Facebook een prachtactie van de provincie West-Vlaanderen passeren: Laat het zoemen met bloemen. Al enkele jaren wil de provincie op een leuke manier tuinen aantrekkelijker maken voor bijen, want die hebben het moeilijk vandaag. Bijen kunnen beschouwd worden als de barometer van hoe het met Moeder Natuur gaat en het ziet er eigenlijk niet zo goed uit. Vorig jaar nog bleek België zelfs de slechtste leerling van de klas: nergens in Europa was de bijensterfte zo hoog. Alle beetjes helpen dus. Leuk meegenomen is de bloemenpracht in de tuin.

De provincie West-Vlaanderen verdeelt twee bloemenmengsels: een bloemenakker van eenjarige kruiden en een bloemenweide van meerjarige kruiden. Zomaar gratis en voor niets. Wij bestelden en ontvingen ondertussen ons pakketje bloemenzaad.

Als het tijdens de paasvakantie eens eventjes wil stoppen met waaien, gaan wij hier dus bloemen zaaien!

Geef een reactie

