lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Afscheid

2 reacties

Gisteren verloor de wereld – al is zich daar maar een beperkt aantal mensen van bewust – een van de echtste, oprechtste en mooiste mensen die ik ooit heb gekend.

Ik noemde haar Zoons derde oma. Ze had een heel nest kleinkinderen, maar zag Zoon oprecht graag. Zoon zag haar enkel als hij bij Verre Oma op bezoek was, maar de liefde was zo hard wederzijds. Ik ben oprecht blij dat ik het voorrecht had haar te mogen kennen. Ze wordt nu al enorm gemist.

Dat K-beest, dat is een wreed gemeen en onrechtvaardig beest. Op de site van Iedereen tegen kanker lees ik: “Elk jaar krijgen meer dan 41.000 Vlamingen de diagnose kanker. Dat zijn 113 nieuwe patiënten per dag. 5 per uur. En kanker maakt geen onderscheid. Het treft ons allemaal. Maar niemand hoeft ooit alleen te staan.” Zij was er een van en zij verloor de strijd. Mijn nonkel hoort er ook bij; hij vecht nog. Ik wil er niet te veel bij stil staan, maar het kan ook in mij sluimeren…

Acties als Iedereen tegen kanker zijn nodig, want “alleen als we samen strijden, krijgen we kanker klein”. Of dat hopen we toch…

2 thoughts on “Afscheid

  1. van dit soort berichten krijg ik kippevel. Omdat het, zoals je ook schrijft, iedereen treft. En hoe. Bah.

  2. Pingback: 2015 herzien | lentebloem

Geef een reactie

