lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Waar is de taart?

Een reactie plaatsen

In een ver verleden verzamelde ik boeken, waardoor hier op zolder ettelijke (dozen met) boeken staan: ze kunnen niet allemaal in mijn boekenkast. Mijn boeken zijn trouwens “berucht”: vier jaar na onze verhuis wordt in onze vriendenkring nog steeds gesproken over en gesakkerd op die krengen van dozen vol boeken. Ja, boeken zijn zwaar. Mind you, ik had daar nochtans rekening mee gehouden en speciaal kleine dozen genomen, maar veel kleine dozen wegen uiteindelijk ook door, nietwaar.🙂

Toen ik besefte hoeveel boeken ik precies had (ik durf trouwens niet eens te tellen hoeveel boeken ik daar nog niet eens van heb gelezen), nam ik mij voor geen boeken meer te kopen. Ik ben namelijk een boekenwurm in die zin dat ik graag lees, maar ik verzamel geen boeken (meer). Ik kocht mij  een e-reader (neemt véél minder plaats) en koop nu enkel nog de boeken die ik op dat moment effectief wil lezen. Ik koop dus niet langer boeken om te hebben, of die ik ooit wel eens zou willen lezen of zou moeten gelezen hebben.

De enige papieren boeken die hier nog binnenkomen, zijn kinderboeken. Zoon blijkt namelijk een boekenwurm van de bovenste plank. Je kunt hem (en mij) steeds een gigantisch plezier doen met een boek. Onze voorleesmomentjes zijn heilig: hoeveel werk ik ook heb, ik probeer steeds thuis te zijn tegen dat er moet worden voorgelezen. Papa kan uiteraard ook voorlezen, maar mama kan dat toch net dat tikkeltje beter.

WaarIsDeTaartToen Zoon werd geboren, kregen we van een vriendin Waar is de taart? cadeau, een prachtig prentenboek van Thé Tjong-Khing, waarin de taart van de familie Hond wordt gestolen. Wat volgt, is een heuse zoektocht naar de taart, maar daarnaast gebeuren nog zoveel andere dingen, met de vele andere dieren in het bos, waardoor je er steeds een ander verhaal rond kunt verzinnen. We haalden het boek voor het eerst boven toen Zoon ongeveer twee jaar was en het blijft een van zijn favorieten.

Ondertussen verschenen ook Picknick met taart en Verjaardag met taart, die Zoon respectievelijk voor zijn derde verjaardag en van de Sint kreeg en waar we hier even grote fan van zijn. Ik zag trouwens dat ondertussen ook Kunst met taart verschenen is. Deze staat hier alvast op de wishlist!

Aan te raden voor het kleine én grote grut!

Geef een reactie

