lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Vier!

7 reacties

Ondertussen was Zoon jarig. Vier jaar, werd hij. Dit was de eerste verjaardag waar hij zo bewust naartoe leefde, naar aftelde en van genoten heeft. Een dijk van een cliché, maar als Zoon geniet, dan geniet mama dubbel. Fier was ik, op mijn kabouter, die ongelooflijk snel ongelooflijk groot wordt.

Zelf merkte ik ’s avonds dat ik de bevalling ondertussen heb verteerd. Ik heb op Zoons verjaardag wel aan het verloop van die bewuste dag (en de twee dagen ervoor) gedacht, maar het voelde minder zuur en rauw, mijn maag raakte er niet van in de knoop. Ik dacht vooral aan dat bundeltje baby dat ik op mijn borst kreeg gelegd, aan dat eerste uur, met ons drietjes, en aan hoe blij ik ben dat hij er is. Ik kan mij – om met nog meer clichés te gooien – echt geen leven meer zonder hem voorstellen.

Al vier jaar, jong!

7 thoughts on “Vier!

  1. En voor je het weet zit hij in het eerste leerjaar,.:-),……en dan is de trein helemaal niet meer te stoppen,….de mijne is 15 ondertussen, nog 3 jaar en hij is volwassen, help,……..

  2. Dikke proficiat! Hoe snel gaat het he… Verschiet er zelf elke dag van…

  3. Pingback: 2015 herzien | lentebloem

Geef een reactie

