lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Kinderpraat

Een reactie plaatsen

Zoon (terwijl hij in mijn armen in slaap aan het vallen is): “One, two, three, four, five, six, seben, eight, nine, ten. Wat is elf in het Engels, mama?”
Ik: “Eleven.”
Zoon: “En twaalf.”
Ik: “Twelve en dan thirteen, fourteen…” en ik tel verder.
Zoon (verder op het thema taal): “Welke taal spreken ze in de dierenwinkel?”
Ik: “Dat hangt ervan af waar die dierenwinkel is. Hier is dat Nederlands, in Wallonië is dat Frans.”
Zoon: “Ik heb een idee, mama. We kunnen in de dierenwinkel nieuwe hondjes kopen. Dan moeten we wel nieuwe namen bedenken, hé mama?”
Ik: “Ja, liefje, maar hondjes kun je beter niet in een winkel kopen.”
Zoon: “En poezen? Ik wil een lichtoranje poes. Hoe gaan we die noemen?”
Ik: “Dikkie Dik, zoals je knuffelpoes?”
Zoon: “Neen, ik ga er nog eens over nadenken.”
Ik: “Ok. Gaan we nu slapen?”
Zoon: “Ok, dan. Slaapwel, mama.”
Ik: “Slaapwel, liefje.”

Geef een reactie

