lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

2015 herzien

Een reactie plaatsen

WordPress.com heeft een rapport voor deze blog voorbereid. Hier is een fragment:

In een San Francisco kabelbaan passen 60 mensen. Deze blog werd in 2015 ongeveer 2.000 keer bekeken. Als je blog een kabelbaan zou zijn, zou die ongeveer 33 reizen nodig hebben voordat die zoveel mensen zou kunnen vervoeren.

Klik hier om het complete rapport te bekijken.

En toen bedacht ik dat ik hier eigenlijk veel vaker zou willen komen schrijven (over de zwangerschap van baby 2 staat hier bijvoorbeeld bijzonder weinig), maar dat het er gewoon niet van komt.

2014 eindigde in mineur (we moesten afscheid nemen van De Zusjes), 2015 moest en zou beter worden. En dat was ook het geval, al kwam het jaar met up en downs. That’s life, I guess. In short:

In januari startte ik op mijn nieuwe job. Een jaar later kan ik zeggen dat dat, ondanks alle gepieker vooraf, een goeie beslissing was die de nodige (mentale) rust bracht. Voor ’t eerst in mijn leven heb ik ’t gevoel op mijn plaats te zitten.

Februari kabbelde ongemerkt voorbij. In maart haalde ik deze blog vanonder het stof. Maart was de maand waarin er achter de schermen van alles aan de hand was, maar waar ik naar mijn gevoel niet over kon schrijven wegens dat het andere mensen aanbelangt.

In april moesten we afscheid nemen van twee prachtige mensen. Beiden overleden aan dat smerige K-beest en dat maakte mij bang: ik kan het moeilijk uitleggen, maar het lijkt alsof we de afgelopen jaren gespaard bleven van rampen en het lijkt een kwestie van tijd voor er bij ons een bom zal inslaan.

In mei vierden we de vierde verjaardag van Zoon en merkte ik dat ikzelf onze moeizame start verteerd heb. Alsof het dat was waar mijn lijf op had gewacht, werd ik in juni stiekem zwanger (al wist ik dat toen uiteraard zelf nog niet).

In juli bande ik een aantal knaagdieren uit mijn leven, ontdekte ik dat ik zwanger was en gingen we op reis. Op reis worstelde ik met het tempo dat mijn lijf mij door de zwangerschap oplegde, en vooral met de misselijkheid waardoor ik de daarop volgende weken aan een behoorlijk tempo afviel (wat ik ondertussen ruimschoots heb rechtgezet).

In augustus maakten we de zwangerschap in onze naaste vriendenkring bekend (ik kon het ook niet langer verbergen: ik at nauwelijks, viel af, maar hello big boobies). Hier meldde ik het blije nieuws pas in september.

In oktober en november probeerde ik vooral te blijven functioneren, ondanks dat ik mij alles behalve een dartele hinde voelde. De relativiteit van alles werd echter nog eens duidelijk toen het K-monster nog eens toesloeg.

verbeter-de-wereld-met-jezelfDecember werd dan weer de maand waarin ik besloot mij te focussen op wat goed liep, op ons kleine geluk, op wat mij blij maakte. Het mag dan egoïstisch klinken, maar zeggen ze niet dat je bij jezelf moet beginnen als je de wereld wil veranderen? Ik gooide dus nog wat meer ballast over boord (less is more) en dacht na over wat ik zelf belangrijk vind. Ik schreef me in voor (zwangerschaps)yoga, dacht na over hoe wij het thuis ecologischer kunnen aanpakken en besloot minder energie te steken in dingen die ik niet kan veranderen.

De mantra voor 2016: go with the flow. In 2016 laten we ons meedrijven op de golven van het leven en ga ik minder heldhaftige pogingen doen om tegen de stroom in te zwemmen, tenzij uit overtuiging, en ga ik proberende dingen meer los te laten. Eigenlijk verandert er in wezen dus niet zo veel. In 2016 verwachten we overigens baby 2; ik vermoed dus dat ik sowieso niet bijster veel energie over zal hebben om tegendraads te doen. 😉

Rest mij nog om iedereen die hier passeert en het geduld heeft om tot helemaal beneden te lezen, het allerbeste te wensen voor dit nieuwe jaar. Moge het een gelukkig en onbezorgd jaar worden!

 

Geef een reactie

