lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

Over die keer dat er een muis uit de lucht kwam vallen…

Een reactie plaatsen

Zoon en ik waren alleen thuis. Nadat ik Zoon in bed had gestoken, installeerde ik mij voor de computer voor een avondje administratie (en laten we eerlijk zijn: doelloos rondsurfen). Ik zat er eigenlijk nog maar net, toen ik ineens luid gepiep hoorde, van een muis. In eerste instantie schrok ik, want dit klonk wel heel erg dicht. Waar was de muis in kwestie uit de lucht komen vallen?!

Ik deed de toer van ons huis, maar kon de precieze plaats niet lokaliseren. Het klonk alsof het uit onze slaapkamer kwam (wij slapen beneden), maar toch ook weer niet. Ik keek in kasten en onder meubels, kon niets vinden, maar het gepiep bleef en werd steeds luider en klonk steeds paniekeriger.

Ineens had ik door waar het geluid vandaan kwam: uit de deurstijl van onze slaapkamerdeur (de chambrant zoals we hier zeggen) en daar kon ik nu niet zo direct een oplossing voor bedenking (al heb ik wel geprobeerd de deurstijl los te wrikken). Het leek mij dan ook wijzer te wachten tot mijn eigenste handige Harry, aka het Lief, thuis was, ook al omdat ik dan hulp had om de muis te pakken, eens ze was bevrijd.

En zo komt het dat we om 23u ’s avonds plinten en een deurstijl aan het losmaken waren, een muis in een doosje vingen en het beestje weer buiten zetten, met de boodschap een ander holletje te zoeken.

Lang leven de boerenbuiten.🙂

Geef een reactie

