lentebloem

the endless variations on everyday life… cause nothing ever happens twice

3 reacties

Ineens overvalt het mij, terwijl ik minikleertjes sta te plooien: hoe moet dat ook weer allemaal, met zo’n kleine baby? Met een eerstgeborene die bijna vijf wordt, ben ik dat precies allemaal een beetje vergeten.

Ga ik dat trouwens wel kunnen, mijn aandacht en liefde over twee koters verdelen? Ik ben nu al zo moe… en Zoon is zo’n plakbeest en ik ben zijn koningin met wie hij later gaat trouwen (jaja, ik kreeg dan toch een aanzoek, zij het niet van de man die ik verwacht had).

Zoon zit momenteel in een wat minder gehoorzame fase (ahum); hoe ga ik dat bolwerken met een kind aan de borst? En wat als baby2 ook zo’n huilbaby blijkt, gaan we dat wel nog eens aankunnen?

En dan bedenk ik dat ik nu zo moe ben, omdat ik dik (pun intended) acht maand zwanger ben en dat die hoogzwangere toestand energie vreet en ik door fysieke ongemakken sowieso al niet zo goed meer slaap. Niet dat ik verwacht meer te kunnen slapen eens de baby er is, maar ik herinner mij wel nog dat een mens op dat vlak zijn grenzen steeds verder weet te leggen…

Dan bedenk ik dat ik bij mijn eerstgeborene helemaal géén ervaring met baby’s had en dat Zoon ondertussen een bijzonder flinke kleuter is, waar ik heel trots op ben (eigen kind, schoon kind, ook al is het niet altijd rozengeur en maneschijn en ook al zitten we momenteel in een wat ambetante fase).

Dan bedenk ik dat ik bij het opvoeden van Zoon vooral mijn buikgevoel heb gevolgd en dat het Mijn Grote Voornemen is om dat nu ook weer, en zelfs nog meer, te doen.

En dan bedenk ik dat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof (nog een dikke week werken) wel middagdutjes ga doen en dat ik na de geboorte van ons tweede wonder ga meedutten als de baby slaapt en de bel ga afzetten voor onaangekondigd bezoek, want dat ik op dat vlak ook ouder en wijzer ben geworden.

Het zal allemaal wel loslopen zeker?

3 thoughts on “

  1. Uit ervaring: De praktische toestanden gaan allemaal véél vlotter met een tweede kind. Veel minder zorgen daarover, je weet al hoe het moet, ook al is het al jaren geleden. Alleen wordt het niet dubbel maar tien keer zo druk in huis, en heb je tien keer minder tijd. Dat dan weer wel🙂

  2. Inderdaad.. alles gaat heel wat vlotter bij een tweede kindje.
    Bij mij was er maar liefst een leeftijdsverschil van 11 jaar! En toch ging het heel wat vlotter.

    Geniet van je middagdutjes tijdens je zwangerschapsverlof!

  3. Bij een tweede ben je zelfzekerder en relaxer. Ook al heb je het in de praktijk maar 1000x drukker dan met die eerste baby;) komt helemaal goed.

Geef een reactie

